«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بخش اول/منتظر کدام خودروهای الکتریکی در سال 2020 باشیم؟

بیش از 40 خودروی پلاگین الکتریکی در بازار آمریکا وجود دارد و پیش بینی می شود که شاهد عرضه نسخه های بیشتری به بازار باشیم. هنوز مشخص نیست که کدام خودروهای الکتریکی روانه بازار می شوند اما احتمال حضور 14 خودرو با تغییرات قابل توجه نظیر قیمت مقرون به صرفه، رنج مسافتی بیشتر و طراحی جذاب تر بیشتر از سایرین است که در ذیل گردآوری شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بیش از 40 خودروی پلاگین الکتریکی در بازار آمریکا وجود دارد و پیش بینی می شود که شاهد عرضه نسخه های بیشتری به بازار باشیم. هنوز مشخص نیست که کدام خودروهای الکتریکی روانه بازار می شوند اما احتمال حضور 14 خودرو با تغییرات قابل توجه نظیر قیمت مقرون به صرفه، رنج مسافتی بیشتر و طراحی جذاب تر بیشتر از سایرین است که در ذیل گردآوری شده اند.

تسلا مدل Y

زبان طراحی این کراس اوور کوچک بسیار شبیه به تسلا مدل 3 است. نسخه‌های مختلف تسلا مدل Y، باتوجه‌به امکانات و ظرفیت باتری، تا 60 هزار دلار قیمت دارند که پیش بینی می شود نسخه با رنج مسافتی بیشتر  حدود 60 هزاردلار و مدل های پایین تر با ارزش 40هزار دلار در اختیار مشتریان قرار بگیرند. احتمال تولید انبو این کراس اوور تسلا در سال 2020 وجود دارد.

فولکس واگن ID.3

این هاچ بک تمام الکتریکی مجهز به 5 درب بوده و در اوایل سال 2020 روانه بازار خواهد شد. اطلاعات زیادی در خصوص این خودرو منتشر نشده اما به نظر می رسد که ابعاد خارجی آن شبیه به مدل گلف باشد و ویژگی های کابین نسخه پاسات را به ارث برده باشد.

3پک باتری برای این خودرو در نظر گرفته شده که انتظار می رود با قیمت 30 هزار دلار در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

پیکاپ تمام الکتریکی ریویان R1T

نخستین مدل از این پیکاپ تمام الکتریکی با پک باتری 180 کیلووات ساعتی و رنج مسافتی 400 مایل  در سال 2020 عرضه می شود.

این پیکاپ دوستدار محیط‌زیست به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام 174 اسب بخار قدرت را به هریک از چرخ‌ها ارسال می‌کنند؛ بنابراین مجموع قدرت خودرو نزدیک به 800 اسب بخار است. قیمت پایه برای آن 62 هزار دلار اعلام شده است.

ب ام و iX3

این کراس اوور الکتریکی در نمایشگاه خودرو پکن 2018 رونمایی شد. این محصول ب ام و مجهز به پک باتری 70 کیلووات ساعتی است که در هر بار شارژ می تواند 220 مایل را طی کند.قدرت پیشرانه الکتریکی این خودرو به 270 اسب بخار می رسد.

بایتون M-Byte

این خودرو توسط یک استارتاپ موفق چینی طراحی و تولید شده است. این شاسی بلند در پاییز سال 2020 به بازار انگلیس عرضه می شود.

ابعاد این خودرو به ب ام و X5 نزدیک است اما با محدود 250 مایل و قدرت 250 اسب بخار حدود 45 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

بزرگ‌ترین ویژگی کراس‌اور الکتریکی بایتون، نمایشگر 48 اینچی منحنی قرارگرفته در داشبورد است که بزرگ‌ترین نمایشگر برای خودروهای تولیدی محسوب می‌شود .

مرسدس EQC

ابعاد این شاسی بلند الکتریکی مرسدس نزدیک به کراس اوور کامپکت برند GLC است. دو موتور الکتریکی 201 اسب بخاری در هر محور در نظر گرفته شده که در مجموع قادر به تولید 402 اسب بخار قدرت است.

این مدل از پک باتری‌های 80 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و سرعت‌گیری 0 تا 100 این شاسی‌بلند در مدت 5.1 ثانیه انجام می‌گیرد.

پلستار 2 (ولوو)

پلستار به عنوان برند الکتریکی شرکت خودروسازی ولوو شناخته می شود و این شرکت در سال جاری تعداد محدودی از پلستار وان را با قیمت 155 هزار دلار خواهد فروخت اما این شرکت به دنبال تولید انبوه پلستار 2، فست بک 5 سرنشینه است.

برای نمونه 400 اسب بخاری این خودرو تمام الکتریکی قیمت 40 تا 60 هزار دلار در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=185833
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه