میهن صنعت:

بخش دوم/ سفر به عجیب‌ترین خانه‌های دنیا

در مقاله پیش‌رو قصد داریم شما را با 9 خانه عجیب در سراسر دنیا آشنا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معمارهای این خانه‌ها خلاقیت و جسارت بسیاری را برای طراحی این مدل خا‌نه‌ها از خود نشان داده‌اند. طراحی‌هایی که می‌توان گفت تا حدودی از استقبال دور از انتظاری برخوردار شده‌اند. در این خبر شما را با بخش اول 19 عدد از این خانه‌های عجیب و غریب آشنا می‌کنیم:

11- کافئین کن در تایلند

این خانه در جزیره ای در تایلند قرار دارد. این خانه در دل یک صخره که در وسط اقیانوس واقع شده است، ساخته شده است. رفتن به این محل با قایق امکانپذیر است. دو مکان برای پیاده شدن وجود دارد که بازدیدکنندگان توسط وسیله نقلیه‌ای مانند اسکی، بین این دو محل تردد می کنند. این مکان یکی از شاهکارهای معماری جهان محسوب می‌شود.

12- خانه سفینه ای در چاتانوگای تنسی

همانطور که از نام خانه پیداست، این خانه به شکل سفینه است. این خانه که در چاتانوگای تنسی واقع شده است، در سال 1973 ساخته شده و درطول این سال‌ها تغییرات زیادی پیدا کرده است. مصالح بکار رفته در این خانه فولاد و بتن است. خانه سفینه‌ای 2000 فوت مربع مساحت دارد و شامل سه اطاق خواب، دو حمام و یک اطاق سرگرمی است.

13- خانه بوئینگ 727 در آمریکا

خانه بوئینگ 727 یکی از عجیب ترین خانه‌های دنیاست که در بنویت میسی سی پی قرار دارد. مالک این خانه قبلا صاحب یک خانه زیبا در کنار دریاچه بود که در یک حادثه آتش سوزی از بین رفت. برادرش که مسئول کنترل ترافیک هوایی بود، به وی پیشنهاد داد یک هواپیمای قدیمی به قیمت 2000 دلار بخرد. او به علاوه 4000 دلار هزینه حمل هواپیما و 25000 دلار برای تبدیل آن به خانه رویایی خود پرداخت کرد. مساحت خانه 1300 فوت مربع و شامل سه اتاق خواب، دو حمام یک آشپزخانه کاملا مجهز و یک اتاق نشیمن و همچنین یک جکوزی مشرف به دریاچه (کابین خلبان) است.

14- خانه‌های مکعبی در هلند

این خانه‌ها در روتردام و هلمند در کشور هلند واقع شده‌اند. خانه‌های روتردام، شامل 38 مکعب کوچک و 2 مکعب بزرگ هستند که همگی به هم متصلند. هر خانه سه طبقه دارد، که طبقه همکف ورودی خانه است. در طبقه اول یک آشپزخانه اپن و یک اتاق نشیمن قرار دارد. طبقه دوم شامل 2 اتاق خواب و یک حمام است، در روی بام نیز یک باغچه کوچک قرار دارد. خانه‌های مکعبی هلند نیز مشابه خانه‌های مکعبی روتردام هستند.

15- خانه حبابی در جنوب فرانسه

مالک این خانه حبابی منحصر به فرد، پیر گاردین، طراح مد معروف است. این خانه در جنوب فرانسه در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. مساحت آن حدود 4000 فوت مربع است و شامل ده اتاق، سه استخر شنا و یک آمفی تئاتر با گنجایش 500 نفر می‌باشد. یکی از مزایای این خانه،  اشراف داشتن به منظره زیبای دریای مدیترانه است.

16- خانه تنه درختی در کالیفرنیای آمریکا

این خانه که در گاربرویله کالیفرنیا ساخته شده است در داخل تنه خالی شده یک درخت قرار دارد. مردی بنام آرت اشموک بعد از بریدن یک درخت 2100 ساله داخل آن را به مدت هشت ماه خالی کرد. بعد از اتمام کار، یک فضای خالی به ارتفاع 7 فوت و طول 32 فوت بدست آمد. وزن این خانه حدود 42 تن است و در حال حاضر از آن به عنوان یک موزه استفاده می شود.

17- خانه فولادی در تگزاس

این خانه در لابوک تگزاس قرار دارد و توسط یک مجسمه ساز، بنام رابرت برونو ساخته شده است. وزن آن 150 تن است و روی پایه‌های نازکی قرار دارد. مساحت خانه 2200 فوت مربع است و سه طبقه دارد. ساخت این خانه 23 سال طول کشیده است و رابرت برونو پیش از اتمام کار ساخت از دنیا رفت.

18- خانه بشکه‌ای در میشیگان

این خانه از دو بشکه در کنار یکدیگر تشکیل شده و دارای دو طبقه است. قسمت اصلی آن 16 فوت ارتفاع دارد و شامل 2 طبقه است. طبقه اول اتاق نشیمن و طبقه دوم اتاق خواب است و آشپزخانه در بشکه کوچکتر قرار دارد. دو قسمت خانه توسط یک آبدارخانه به هم مرتبط هستند.

19- خانه معلق بر صخره در استرالیا

این خانه به نسبت خانه های قبلی مهیج و سرگیجه آور نظر می‌رسد. ‌این خانه بصورت پیش ساخته و دارای پنج طبقه است و به بدنه یک صخره در استرالیا متصل شده است. پشت بام این خانه با زمین همسطح است بنابراین دری برای ورود وجود نداشته و ساکنین از طبقه پشت بام وارد طبقات پایین‌تر خانه می‌شوند. پنجره‌های این خانه از سه طرف مشرف به اقیانوس است و برای اینکه دید محدود نشود، مبلمان به طرز خاصی انتخاب و چیده شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182796
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه