معاون وزیر صنعت عنوان کرد:

بخش عمده ای از تعهدات خودروسازان تا پایان سال عملی خواهد شد

به دلیل مشکلات و محدودیت های پیش رو خودروسازان با مشکلات تامین قطعات مواجه بودند که تا پایان سال موظف هستند به بخش عمده ای از تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه خودرو تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت : گرچه به دلیل شرایط سیاسی به وجود آمده در کشوربا کاهش تولید در صنعت خودرو مواجه بوده ایم اما در حال حاضر روند تولید خودرو با رشد مواجه شده است.

محسن صالحی نیا در ادامه افزود : بر اساس آماراز آغاز سال جاری تا این لحظه حدودا ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده است. البته این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد و نسبت به برنامه‌ با ۴۰ درصد کاهش تولید مواجه بوده است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی نمودار تولید خودرو رشد تولید را نشان خواهد داد چنانکه برنامه هایی را برای دست یافتن به این هدف پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد : قیمت های جدید خودرو به زودی اعلام خواهند شد و هماهنگی های لازم نیز در این خصوص با ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است.

صالحی نیا در خصوص مشکلات تحویل خودرو از سوی خودروسازان به مشتریان گفت : به طور قطع بر روند تولید و عرضه خودروسازان نظارت صورت می گیرد اما بخش از مشکلات به وجود آمده به دلیل معضلات در خصوص تامین قطعات بود. بخش دیگری نیز به خروج شرکت های خارجی از کشور مربوط می شود که برای رفع این مشکل نیز تا جایی که ممکن بوده جایگزینی برای آنها در نظر گرفته شده است. البته در بخش اول مشکلات خودروسازان متعهد هستند که بخش زیادی از خودروهای تعهد کرده را تا پایان سال تحویل مشتریان خود دهند.

وی در پایان گفت : خودروسازان قول داده اند که نسبت به جلب رضایت مشتریان خود تمام توانشان را به کار گیرند و ما نیز نظارت های لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=170370
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه