«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بدرفتاری پلیس یونان و کرواسی با مهاجران

چند سازمان غیر دولتی و بعضی از رسانه ها اخیرا مقامات یونانی و کرواسی را متهم به پس راندن غیر قانونی مهاجران کردند. همچنین اخبار و تصاویر منتشر شده از بدرفتاری و ضرب وشتم مهاجران توسط پلیس کرواسی باعث شده است که اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات جدی در این زمینه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چند سازمان غیر دولتی و بعضی از رسانه ها اخیرا مقامات یونانی و کرواسی را متهم به پس راندن غیر قانونی مهاجران کردند. همچنین اخبار و تصاویر منتشر شده از بدرفتاری و ضرب وشتم مهاجران توسط پلیس کرواسی باعث شده است که اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات جدی در این زمینه شود.

طی گزارشی که توسط رسانه های آلمانی اِی آر دی و دِراشپیگل منتشر شد نشان داد که مقامات یونانی و کرواسی در چنین عملیات غیر قانونی دست داشته اند. در این گزارش تاکید شده است که نیروهای ویژه این کشورها در لباس مبدل و با پنهان کردن هویت سازمانی خود در این عملیات شرکت داشته اند.

همچنین گزارش تصویری گاردین که شامل 11 ویدیو از عقب راندن مهاجران به مرز بوسنی و هرزگوین توسط پلیس کرواسی و فیلم هایی از گارد ساحلی یونان که مهاجران را به دریا اژه پس می راند ثابت کننده این ادعای رسانه ها است.

در رابطه با این موضوع ، سخنگوی کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا تأکید کرده است که باید تحقیقات در این باره آغاز شود.

این کمیسیون به شدت با هرگونه روش بازپس رانی مهاجران مخالف است و بارها تأکید کرده است که چنین اقداماتی غیرقانونی است و مقامات دولتی موظفند هرگونه ادعا را به منظور کشف حقایق و پیگیری صحیح هرگونه تخلف مورد بررسی قرار دهند .

داور بوزینوویچ ، وزیر کشور کرواسی به رسانه های آلمانی گفت که پلیس تحقیقات را انجام خواهد داد. با این حال ، مرکز حقوق بشر اتحادیه اروپا با انتشار ویدئویی در توییتر تاکید کرد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد کرواسی در حملات غیرقانونی دست داشته است. بنابراین ، نباید به شینگن بپیوندد.

کرواسی از سال 2013 بخشی از اتحادیه اروپا بوده است. با این حال ، این کشور سالهاست تلاش می کند به منطقه بدون مرز شنگن بپیوندد ، که این روند هنوز نهایی نشده است.

در مورد پس راندن مهاجران غیرقانونی ، مقامات یونان تاکید کردند که به زودی بیانیه ای در این زمینه منتشر خواهند کرد. علاوه بر این ، آنها تأکید کردند که طبق قوانین بین المللی ، همه افراد حق دارند از حمایت بین المللی برخوردار شوند و فرستادن پناهجویان احتمالی به جایی که ممکن است جان آنها در خطر باشد ، ممنوع است.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا ، یلوا یوهانسون ، گفت که “برخی از این گزارش ها شوکه کننده هستند” ، و تاکید کرد که انتظار دارد تحقیقات عمیقی در این زمینه انجام شود.

به گزارش رویترز ، یوهانسون با وزیران داخلی یونان و کرواسی دیدار می کند و از آنها می خواهد “این موضوع را بسیار جدی بگیرند.

مسئله مهاجران و پناهندگان همچنان مشکلات زیادی را برای کشورهای اتحادیه اروپا به همراه دارد ، در حالی که تا این لحظه ، هیچ راه حل موثری برای چنین مشکلی ارائه نشده است.

پیش از این ، برخی از مقامات اتحادیه اروپا ایده ایجاد اردوگاه های اضافی برای پناهندگان را برای حل این مشکل مطرح کردند اما چنین مکانهایی بدلیل وقوع بسیاری از امور غیرقانونی ، از جمله ضرب و شتم ، تجاوز جنسی و حتی قتل پناهندگان بدنام بوده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230674
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه