میهن صنعت :

بدون حمایت نمی توان انتظار ثمردهی از صنعت خودروسازی داشت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر گشته بود 30 درصد از مبالغ دریافتی از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به بهبود امر تولید در تمامی صنایع اختصاص یابد، گفت: این رقم برابر با 7 هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه است که متاسفا


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر گشته بود 30 درصد از مبالغ دریافتی از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به بهبود امر تولید در تمامی صنایع اختصاص یابد، گفت: این رقم برابر با 7 هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه است که متاسفانه محقق نگردید.

مجید منصوری در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو با بیان اینکه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور قابلیت های فراوانی را در ایجاد فرصت های مناسب شغلی دارند، افزود: این مسئله در کنار وجود پتانسیل های فراوان در این صنایع خصوصاً صنعت قطعه سازی به منظور تولید و صادرات محصولات به سایر کشورها (کشورهای حاشیه خلیج فارس)  ضرورت حمایت و اعطای تسهیلات ویژه به این صنایع را دوچندان نموده است.

وی ضمن توصیف شرکت های خودروساز به درخت میوه، ابراز داشت: تا زمانی که شرکت های خودروساز مورد حمایت قرا نگیرند و تقویت نشوند، نمی توان هیچگونه انتظار ثمر دهدی از آنها را داشت چه بسا که وجود چنین انتظاری این واحدهای صنعتی را به افول نزدیک تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حمایت همه جانبه از صنعت خودروسازی قطعاً در غالب گشودن تنگناهای ارزی، تزریق مالی، مشاوره های مدیریتی می تواند موجب رشد و تعالی این صنعت و ثمر دهی آن گردد.

نکته مهمی که نمانیده مردم لنجان در خانه ملت  در ادامه سخنان خود به آن اشاره نمود این است که اعمال سیاست های حمایتی و اعطای تسهیلات اختصاص یافته به  این واحد های صنعتی در نهایت می تواند موجب رشد کمی و کیفی محصولات وکاهش قیمت خودرو گردد.

منصوری در پایان با تاکید بر حرکت موثر شرکت های خودروساز در جهت کسب موفقیت ها، خاطرنشان کرد: لازم است در این میان شرکت های خودروساز نیز در سایه حمایت ها برنامههای جامعه ای را به منظور عملکردی مطلوب و تولید و عرضه محصولات با کیفیت پیش بینی نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2372
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه