میهن صنعت :

برآوردهای دستمزدی کارگران در بهمن ماه جمع بندی می‌شود

میهن صنعت : عضو انجمن مدیران صنایع ایران با بیان اینکه افزایش حداقل دستمزد سال ۹۲ قطعی است، گفت: جمع‌بندی هزینه‌های مزدی توسط کارفرمایان در بهمن‌ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش میهن صنعت مرتضی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص وضعیت شرایط اقتصادی برای تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده اظهار داشت: در حال حاضر کارفرمایان و تشکل‌های مختلف کارفرمایی در این خصوص مطالعات میدانی را آغاز کرده تا بتوانند اطلاعات و برآوردهای لازم در این بخش را تهیه کنند.

 

وی افزود: کانون عالی کارفرمایان و کنفدارسیون صنعت در خصوص سبد هزینه معیشت خانوار و نیز شرایط بازار و تولید بررسی‌ها و کار کارشناسی را آغاز کرده‌اند.

 

عضو انجمن مدیران صنایع ایران با بیان اینکه قاعدتاً تورم در سال جاری افزایش یافته و براساس قانون یکی از عوامل تعیین مزد این موضوع است، تصریح کرد: در کنار تورم تامین معیشت یک خانواده 4 نفره ملاک عمل است و برآوردها نشان از افزایش حداقل دستمزد درسال آینده دارد.

به گفته این فعال کارفرمایی، در استانها نیز دفاتر کانون کارفرمایی حضور دارند و وظیفه آنها رصد هزینه‌ها است و در بهمن ماه اطلاعات این بخش جمع آوری و جمع بندی می‌شود.

وی تاکید کرد: نیمه دوم بهمن ماه سال جاری برآوردهای مزدی برای بررسی و هم اندیشی به شورای عالی کار خواهد رفت و تورم نیز از مراکز رسمی اخذ خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار به صورت مرتب برگزار می‌شود، گفت: در این جلسات کلیات شرایط اقتصادی، تولید و بنگاه‌ها و سبد معیشت خانوار بررسی و درباره آنها صحبت می‌شود.

این فعال کارفرمایی تاکید کرد: جلسات کمیته دستمزد هر ماه برگزار شده و جلسه بعدی در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9393
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه