میهن صنعت :

برخورد شهاب سنگ با زمین ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشت + فیلم

میهن صنعت : وزارت امور اضطراری روسیه روز جمعه اعلام کرد که قطعات یک شهاب سنگ در منطقه کم جمعیت چلیابینسک، در ۱۵۰۰ کیلومتری مسکو سقوط کرده است. این حادثه تاکنون حدود ۵۰۰ نفر زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش میهن صنعت، وزارت امور اضطراری روسیه روز جمعه اعلام کرد که قطعات یک شهاب سنگ در منطقه کم جمعیت چلیابینسک، در ۱۵۰۰ کیلومتری مسکو سقوط کرده است. این حادثه تاکنون حدود ۵۰۰ نفر زخمی برجای گذاشته است.

-enfejar-shahab-sang

به گفته خبرگزاری‌ها، نور سفیدی در آسمان برای چند لحظه درخشید و سپس صدای مهیب انفجار آمد.

یکی از مقامات روس به سی ان ان گفت که ۹ نفر در بیمارستان بستری شده اند. بسیاری بر اثر شکسته شدن شیشه ساختمان ها زخمی شدند.

ولادیمیر استپانوف، سخنگوی این وزارت خانه درباره تاثیر انفجار و سقوط این شهاب سنگ گفت:«میزان رادیو اکتیو در منطقه عادی است و ساختارهای انرژی،‌ ارتباطات و حمل و نقل عمومی به طور عادی کار می کنند.»

برای بسیاری این واقعه یادآور شهاب سنگی است که در سال ۱۹۰۸ پس از برخورد به جو زمین، قطعات آن در تونگوسکا سیبری سقوط کرد و در آن حادثه‌حدود ۸۰ میلیون درخت در سیبری نابود شدند.

این اتفاق در روزی می افتد که قرار است خُرده سیارکی به بزرگی نصف یک زمین فوتبال با قطر ۵۰ متر از نزدیکی زمین عبور می‌کند.

بنا بر اعلام ناسا این سیارک که با عنوان «۲۰۱۲ دی اِی ۱۴» نامگذاری شده، ساعت ۲۰:۴۲ به وقت اروپای مرکزی با سرعت ۱۳ کیلومتر در ثانیه از فاصله ۲۷ هزار و هفتصد کیلومتری سطح زمین، فراز اقیانوس هند و جزیره سوماترا عبور می‌کند.


دانلود تصاویری از زمان اصابت شهاب‌سنگ به زمین در چند نقطه مختلف روسیه


دانلود نخستین تصاویر از محل اصابت شهاب سنگ


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11764
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه