میهن صنعت :

برخی طرفداران دولت شیفته رابطه با آمریکا هستند/ همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها نیست

میهن صنعت : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: برخی طرفداران دولت به‌علت شیفتگی ارتباط با آمریکا تمام مشکلات را ناشی از تحریم می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره این ادعا که برخی تمام مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند، اظهار داشت: بعضی از طرفداران دولت به‌دلیلی که نوعی شیفتگی نسبت به ارتباط با آمریکا دارند، به‌غلط می‌گویند که 100 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: اینکه قبلاً گفته می‌شد مدیریت احمدی‌نژاد مشکل دارد درست می‌گفتند، اما حالا می‌گویند همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها است، اما توجه ندارند یک‌زمانی ما نه‌تنها تحریم نبودیم، بلکه آمریکایی بودیم و در این مملکت دولت، دست‌نشانده آمریکا بود؛ آیا در آن زمان فقر و نداری وجود نداشت؟ آیا مشکلات بهداشتی و مرگ و میر نبود؟ از این جهات که وضع امروزی‌مان نسبت به آن زمان بهتر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سؤال مبنی بر اینکه آیا کشورهایی که تحت نفوذ آمریکا هستند، فقر و بیکاری ندارند، افزود: ارتباط با آمریکا حلّال مشکلات نیست و ابتدا باید عقل و تدبیر، وحدت ملی، همراهی و همدلی در کشور برقرار شود و همچنین مدیریت سالم و عاقل که خصوصاً روی سالم بودن آن تأکید دارم.

توکلی خاطرنشان کرد: البته یکی از اقتضائات، ارتباط با دیگر کشورهاست که می‌تواند به وضع ما وسعت ببخشد و یا شرایط را تنگ کند. اما درخت از درون می‌پوسد و باد آن را می‌اندازد، ولی اگر درخت پوسیده نباشد، باد نیز نمی‌تواند آن را بیندازد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28833
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه