"اختصاصی میهن صنعت"

برد دیپلماتیک ایکاپی ها/مردان مذاکره سوار بر پژو

پس از کلی انتظار و حرف و حدیث سرانجام قرارداد پژو با ایران خودرو به امضا رسید. این خبر حسابی به مذاق خودروهایی ها چسبید و تبدیل به بمب خبری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از کلی انتظار و حرف و حدیث سرانجام قرارداد پژو با ایران خودرو به امضا رسید. این خبر حسابی به مذاق خودروهایی ها چسبید و تبدیل به بمب خبری شد. پژو و رنو که از مدتها قبل حرف آمدنشان به ایران بر سر زبانها بود اگرچه راهشان در ایران بخاطر زرنگی ایدرو از هم جدا شد اما هردو در ایران مشغول خدمت و تولید شدند.


 افزایش کیفیت و ایجاد بازار رقابتی دو فاکتور مهمی است که که در نشست پژو با ایران خودرو مطرح شد. همچنین قرار شد در بخش تولید قطعات ،فرانسوی ها دانش خود را در اختیار سازندگان داخلی قرار دهند که این اتفاق بنا به گفته ی آنها تنها به خاطر اعتماد متقابل و حسن نیت دوطرف در طول چندماهه ی  اخیر است.


ورود پژو به بازار ایران قطعا کار ساده و آسانی نبود و تنها زیر سایه ی تیم مذاکره کننده ی ایران خودرو به دست آمد. تنها نگاهی به کیفیت تولیدات پژو در جهان و رقابت آن با برندهای معتبر کافیست که بدانیم مردان ایران خودرو کار بزرگی انجام دادند و یکبار دیگر قدرت مذاکره ی ایرانیها را به رخ بقیه کشیدند.


 وزارت صنعت و معدن هم امضای این توافقنامه را گامی بزرگ در صنعت خودرو می داند و امیدوارست حضور برندهایی چون پژو در ایران بتواند به رشد کیفی جاده مخصوصی ها منجر شود.


انتظار دیگری که ایکاپی ها از همکاران فرانسوی خود دارند و بدون شک قابل رایزنی است شناخت و معرفی بازار هدف جدید با تولیدی کیفیت محورست. در چندسال گذشته بازار صادرات جاده مخصوصی ها محدود به چندکشور همسایه بود که البته زیر فشار تحریمها باز هم قابل تحسین و تأثیرگذار از آن می توان نام برد اما با عقد قراردادی خوب با تولیدکنندگان فرانسوی قرارست ایران خودرو سهم برتر تولید در منطقه باشد و این نوید می تواند با افزایش صادرات به کشورهای جدید گامی بلند در جهت ارائه ی تصویری نو از صنعت خودروسازی کشور داشته باشد.


در بخش زیست محیطی هم در نظر گرفتن استاندارد آلایندگی یورو 6 خیال محیط زیستی ها را راحت کرده است. دومین خودروسازی بزرگ اروپا قرارست با ایجاد تغییرات مهندسی در خط تولید ایکاپی ها باعث و بانی تحولی بزرگ در خانواده ی ایران خودرو شود. علی ایحال چیزی که بیشتر از همه پس از عقد قرارداد ایدرو با رنو مورد توجه قرار می گیرد قدرت چانه زنی مردان ایران خودرو است که بار دیگر شادمانی را به اردوگاه خودروسازان آوردند. این مسئله از آن جهت بیشتر حائز اهمیت است و از آن می توان به برد دیپلماتیک ایکاپی ها یاد کرد که همین چندماه پیش بود که بخاطر مسائل به وجود آمده بین این شرکت فرانسوی و ایران خودرو شاید کمتر کسی فکر حضور مجدد پژو در ایران را می کرد.  


حضور برندهایی نظیر پژو در ایران سبب خواهد شد که علاوه بر بالا رفتن حجم گردش مالی در چرخه ی صنعت شاهد همگرایی گروههای مختلف تولیدی در ایجاد بستر برای حضور محصولات مشابه و معتبر خارجی در کنار مهندسین داخلی باشیم تا در فضای ایجاد شده به تبادل دانش و فناوری پرداخت.
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=90757
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه