میهن صنعت :

بررسی افزایش قیمت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع قرار گرفت

امید است در آینده نزدیک بانک مرکزی نسبت به تغییر و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، خصوصا در بخش صنعت و تولید اقدام کند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره های بانکی گفت : امید است در آینده نزدیک بانک مرکزی نسبت به تغییر و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، خصوصا در بخش صنعت و تولید اقدام کند.
غلام محمد زارعی در ادامه به مشکلات کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی اشاره و اظهار داشت : از آنجا که سپرده گذاری در بانکها ،تابع نرخ سود و بهره های بانکی ست که به سپرده ها تعلق می گیرد بنابراین به هر میزان نرخ کلی سود بانک ها کاهش یابد، میزان سپرده گذاری نیز کاهش می یابد. از سویی بانکها نیز در پرداخت تسهیلات نیز با مشکل مواجه می شوند.
وی در ادامه از بررسی نرخ بهره بانکی در بخش تولید و صنعت در کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و تصریح کرد : به منظور بررسی تاثیرات نرخ بالای بهره بانکی بر بخش تولید و صنعت و لزوم تجدید نظر در این راستا ، طی این هفته جلسه ای در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل و این موضوع مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به سود باز پرداخت تسهیلات در بخش صنعت و خدمات ، یاد آورشد : باید نسبت به کاهش سود تسهیلات بخش صنعت ، خصوصا صنعت خودرو توجه ویژه ای صورت گیرد که قطعا پس از بررسی کارشناسی این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن بهتر می توان در این ارتباط اظهار نظر دقیق تری نمود.
نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت به طرح تاثیر نرخ تورم بر نرخ سود تسهیلات صنعت خودرو پرداخت و گفت : بر خلاف اظهاراتی که در خصوص تاثیر نرخ تورم در سود تسهیلات و افزایش نرخ بالای بهره بانکی صنعت خودرو مطرح می شود ، باید گفت که نرخ تورم معلول گردش نقدینگی در جامعه است و تورم تابع نرخ بالای سود تسهیلات است.
زارعی ضمن اعلام نسبت به نرخ سود تسهیلات در حوزه صنعت و تولید ، خصوصا صنعت خودرو، خاطر نشان کرد :قطعا نرخ بالای تسهیلات بر هزینه تولید و قیمت تمام شده خودرو تاثیر اساسی خواهد گذاشت بنابراین با افزایش نرخ بهره بانکی ، بازگشت اقساط تسهیلات با ریسک زیادی افزایش می یابد .
وی همچنین به تاثیر عوامل مختلفی چون سود بالای تسهیلات در روند قیمت خودرو اشاره و اظهار داشت : با وجود تاثیر عوامل مختلفی چون تحریم ها و افزایش نرخ ارز و بر قیمت خودرو در ماههای اخیر ، اما به جهت افزایش زیاد قیمت در این بخش ، طی هفته آتی این مسئله در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار خواهد گرفت.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3788
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه