رییس کمیته ارتباطات مجلس خبر داد

بررسی تصمیم اخیر ایرانسل در مجلس

رییس کمیته ارتباطات مجلس از بررسی تصمیم اخیر ایرانسل برای محروم کردن استفاده‌کنندگان از وی‌پی‌ان از تخفیف ترافیک ملی در کمیته متبوعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اپراتورهای غیردولتی مثل ایرانسل باید در چارچوبی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین می‌کند محصول  خود را عرضه کند. مشخص نیست که این تصمیم ایرانسل چه منافعی برایش دارد، اما به دلیل بخش خصوصی بودن، اختیار تخفیف دادن یا ندادن خدمات عرضه شده را دارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس از پیگیری این مسئله در  اولین جلسه کاری کمیته ارتباطات مجلس خبر داد و افزود: برای جلوگیری از تضییع حقوق مشاغلی نظیر  خبرنگاران و مراکز تحقیقاتی که به صورت طبیعی نیازمند دسترسی به سایت‌های علمی و خبری خارجی فیلتر شده هستند پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

وی افزود: پس از بررسی این مسئله در کمیته و در صورت نیاز نشست مشترکی با رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتور دوم در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح می‌کنیم.

اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) اخیرا بر روی سایت اینترنتی خود  در بخش مربوط به تغییر شرایط و ضوابط خرید اینترنت همراه، بندی را اعلام  کرده که می‌گوید: در صورت استفاده از نرم‌افزارهای تغییر دهنده آی پی‌های داخلی (وی پی ان یا فیلترشکن) در زمان استفاده از اینترنت، حجم مربوط به ترافیک ملی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و در نتیجه امکان اعمال تخفیف ترافیک ملی وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=120924
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه