یک نماینده مجلس اعلام کرد

بررسی جریمه برای سرنشینان بدحجاب خودروها در کمیسیون قضایی مجلس

میهن صنعت : یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای سرنشینان بدحجاب خودروها در کمیسیون قضایی مجلس در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از فارس ، محمدعلی اسفنانی با اشاره به طرحی که برای برخورد با بدحجابان در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است، گفت: ماده یک و دو قانون صیانت از عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک به تصویب رسید در ماده یک آمده است که اگر راننده اتومبیلی کشف حجاب کرد و یا در اتومبیلی که نشسته است دیگری کشف حجاب یا روزه خواری کند و یا مزاحم نوامیس مردم شود علاوه بر بحث مجرمانه‌ای که در قانون مجازات دارد تخلف راهنمایی و رانندگی است و راننده جریمه 100 هزار تومانی می‌شود و 10 نمره منفی نیز می‌گیرد.

وی ادامه داد: ماده دو مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی است که اگر کارکنان در ادارات و سازمان‌های دولتی بدون حجاب اسلامی ظاهر شوند با کسر حقوق و تذکر شفاهی با درج در پرونده مواجه می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی اظهار داشت: این دو مورد در کمیسیون به تصویب رسیده است باید در صحن مجلس نیز به تصویب برسد و در شورای نگهبان تأیید شود تا به مرحله ابلاغ و اجرا برسد.

اسفنانی در مورد زمان بررسی این طرح در صحن مجلس گفت: فعلا این طرح در دست بررسی است و زمان دقیقی برای بررسی این طرح در صحن علنی نمی‌توان مشخص کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=75180
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه