میهن صنعت :

بررسی پیشنهاد بازنگری جریمه تخلفات رانندگی در کمیسیون اجتماعی دولت

میهن صنعت : رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پیش بینی بازنگری جرایم تخلفات رانندگی که در سال 90 به تصویب هیات وزیران رسید به هیات دولت ارسال شده و این پیشنهاد در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری روز دوشنبه در نشست خبری افزود: برای کنترل رانندگان پرخطر در کشورهای همجوار، اروپایی و سایر نقاط دنیا هزینه های سنگینی را پیش بینی کرده اند، بر این اساس کشور ما نیز برابر ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پیش بینی کرده تا متناسب با شرایط کشور و تورم، با امضا سه وزیر دادگستری، کشور و راه و شهرسازی به پیشنهاد فرمانده ناجا هر سه سال یکبار هزینه و مبالغ جریمه ها بازنگری شود.

وی ادامه داد: با بررسی پیشنهاد بازنگری جریمه ها در کمیسیون اجتماعی دولت، اقدامات قانونی انجام و جریمه هایی که اعمال می شود بازدارندگی خواهند داشت زیرا جریمه های کنونی بازدارندگی خود را از دست می دهند و نیاز است تا مبالغ آنها افزایش یابد.

مهری ابراز امیدواری کرد تا تصمیم مناسبی برای کنترل رانندگان پرخطر و حادثه ساز در کشور اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: البته جریمه های تخلفات رانندگی جز سبد خانوار نیست که مانند نان، غذا، آب، برق، گاز و تلفن و در زمره نیازهای اولیه به حساب آید زیرا هر فردی که تخلف کند باید هزینه آن را بپردازد هر چند هزینه جریمه تخلفات رانندگی در کشورهای همسایه در مقایسه با کشورهای دیگر تناسب ندارد.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: هیچ موضوعی مبنی بر اینکه از سوی سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود که پراید فقط در داخل شهر می تواند تردد کند، واصل نشده است.

مهری افزود: برابر قانون جاری کشور، پلیس مکلف است خودروهایی را شماره گذاری کند که تایید استاندارد مورد لزوم کشور را که مورد توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد و همچنین پلیس است، داشته باشد.

وی گفت: شماره گذاری پراید علاوه بر تایید سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت و معدن نیازمند تاییدیه سازمان محیط زیست و مقرراتی است که در آیین نامه پیش بینی شده است. بر این اساس هر نوع استانداردی از نظر فنی این سازمان ها در شورای عالی ایمنی خودرو و استاندارد تصویب شود، پلیس آن خودرو را شماره گذاری خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73849
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه