میهن صنعت :

برزگری:از ایمنی خودروها کوتاه نمی آییم

میهن صنعت : رییس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروسازان برای نصب ایربگ بر روی تولیدات خود به دنبال بهانه نباشند زیرا سازمان ملی استاندارد برای حفظ سلامت مردم درمورد ایمنی خودروها کوتاه نمی آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نظام الدین برزگری افزود: 80 درصد خودروهای کشور تا ابتدای مهر ماه با دو ایربگ تولید شده اند و خودروهایی که اکنون یک ایربگ روی آنها نصب می شود تا پایان امسال باید با دو ایربگ تولید و به بازار عرضه شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون خودرویی بدون داشتن ترمز ABS در کشور تولید نمی شود، گفت: نصب این نوع ترمز و ایربگ در دیگر کشورها اجباری نیست ولی در کشور ما به خاطر سوانح و مشکلات جاده ها این دو مورد اجباری شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد اظهار امیدواری کرد با توجه به تهمیدات لازم برای ایمنی جاده ها و وسایط نقلیه و آموزش و فرهنگ سازی بیشتر برای کاهش خطاهای انسانی، شاهد کاهش سوانح جاده ای و بهبود کیفیت در حمل ونقل عمومی در کشور باشیم.

برزگری یادآور شد: اکنون رعایت استاندارد برای دو هزار و 450 قلم کالا اجباری است که این رقم تا دو سال قبل نزدیک 600 مورد بود.

به گزارش ایرنا، وی درباره تدوین استانداردهای جدید درخصوص محصولات مختلف گفت: با توجه به لزوم حفظ ایمنی، برای تامین سلامت و بهداشت جامعه فعالیت زیادی به منظور تهیه و تدوین استانداردهای جدید در سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال دوهزار و 500 فقره استاندارد جدید تدوین شد که یک رکورد در مجموع فعالیت این سازمان از آغاز کار خود محسوب می شود.

وی، استاندارد را مطالبه عموم مردم دانست و گفت: با حاکم شدن فرهنگ استاندارد در جامعه، شاهد کاهش استانداردهای اجباری خواهیم بود زیرا تولیدکنندگان برای رقابت و جذب مشتری برای ارتقای کیفیت محصولات خود با یکدیگر رقابت می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد، تطابق با استانداردهای و جهانی را جهت گیری این سازمان خواند و اظهارامیدواری کرد با بهبود وضع کشور در عرصه بین المللی راه برای پیگیری و تحقق اهداف این جهت گیری و ایجاد تغییرات مثبت در بخش استاندارد هموار شود.

رییس سازمان ملی استاندارد به منظور حضور در مراسم معرفی و تجلیل از واحدهای نمونه قزوین در بخش کیفیت روز سه شنبه به استان قزوین سفر کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27250
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه