میهن صنعت:

برقی کردن خودروها و موتورسیکلت‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد

میهن صنعت: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که در کنار افزایش قیمت سوخت، برقی کردن خودروها و موتور سیکلتها در دستور کار دولت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  سید حسین ذوالانوار اظهار کرد: ما در حال حاضر با مشکل واردات بنزین مواجه هستیم و با توجه به مصرف بالای بنزین در کشور و افزایش تعداد وسایل نقلیه، واردات بنزین از خارج انجام میشود که این کار ما را در قبال تحریمکنندگان شکننده خواهد کرد لذا باید راهی برای آن پیدا کنیم.
وی از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزین کردن موتورسیکلتهای برقی با موتورسیکلتهای فعلی را از جمله این راهکارها عنوان و خاطرنشان کرد: در این صورت مصرف بنزین کاهش مییابد و ما دیگر احتیاجی به واردات بنزین نداریم.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به وجود سه تا چهار میلیون موتورسیکلت در تهران اظهار کرد: هر موتورسیکلت در روز چهار لیتر بنزین مصرف میکند و در نتیجه روزانه بین 12 تا 16 میلیون لیتر تنها مصرف بنزین موتورسیکلتها در تهران است در حالی که میتوان ظرف دو تا سه سال به سمت برقی کردن موتورسیکلتها پیش رفت.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: افزایش قیمت سوخت کاری موقتی است و کار اساسیتر این است که ما وسایل نقلیه موجود را برقی کنیم زیرا افزایش قیمت سوخت هم باعث گرانی میشود و هم مشکل آلودگی و واردات بنزین را حل نمیکند.
به گزارش ایسنا، ذوالانوار در پایان با بیان اینکه دولت کار کارشناسی خود را درباره چگونگی افزایش قیمت حاملهای انرژی انجام داده، افزود: البته ما از نتیجه کار دولت مطلع نیستیم اما پیشنهاد این است که در کنار افزایش قیمت حاملهای انرژی، کار اساسیتری برای برقی کردن وسایل نقلیه انجام شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45341
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه