میهن صنعت :

برلینگو الکتریکی در نمایشگاه هانوفر

امیررضا اسماعیلی: خودروهای تجاری سبک در اروپا بازار خود را به خوبی پیدا کرده‌اند. خیابان‌های باریک، گرانی سوخت و انعطاف‌پذیری بالای این خودروها باعث شده تا بنگاه‌های حمل و نقل این خودروها را برای خدمات‌دهی در سطح شهر انتخاب کنند.


به گزارش «میهن صنعت» به نقل از پرشین خودرو، سیتروئن به عنوان خودروسازی که از گذشته‌ در ساخت خودروهای تجاری کوچک تبحر داشته؛ این بار محصول جدیدی را به نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان (IAA) خواهد برد. سیتروئن تصمیم گرفته تا به جای پیشرانه‌های درون‌سوز بنزینی و دیزلی متداول که بر روی ون کوچک برلینگو به کار گرفته می‌شد یک پیشرانه الکتریکی را جایگزین آن کند. استفاده از این پیشرانه علاوه بر این که به حفظ محیط‌ زیست کمک می‌کند تاثیر چندانی نیز بر توانایی‌های عملکردی خودرو نمی‌گذارد و جایگاه برلینگو را همچنان به عنوان یک خودروی تجاری توانمند در بازار حفظ می‌کند.
با توجه به این که باتری‌ها و قوای محرکه مربوط به پیشرانه الکتریکی در زیر محفظه‌بار و بدنه قرار گرفته‌اند؛ نتوانسته‌اند بر روی ظرفیت بارگیری خودرو تاثیر سوء داشته باشند. بدین‌ترتیب با ظرفیت بارگیری 4.1 مترمکعبی و همین‌طور قابلیت حمل 675 کیلوگرم بار؛ برلینگو مشخصات خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.
سیتروئن که از تجربیات نسل اول برلینگوی الکتریکی که تا سال 2005 در بازار انگلستان عرضه می‌شد در طراحی برلینگو الکتریکی جدید استفاده کرده است؛ یک پیشرانه 67 اسب بخاری و 200 نیوتون‌متری را با همکاری میتسوبیشی توسعه داده است که توان و گشتاور تولیدی‌اش توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باتری‌های 22.5 کیلووات ساعتی وظیفه تغذیه این پیشرانه را بر عهده دارند و چنان‌چه راننده نخواهد 6-12 ساعت زمان عادی شارژ شدن آن را تحمل کند می‌تواند از روش شارژ سریع استفاده کند؛ روشی که تنها با قرار دادن خودرو در شارژ به مدت نیم ساعت می‌توان تا 80 درصد ظرفیت باتری آن را پر نمود. بدین ترتیب برد پیمایشی برلینگو در مجموع به 170 کیلومتر می‌رسد که برای راندن در راه‌های شهری مناسب به نظر می‌رسد.
سیستم بازیابی انرژی ناشی از ترمز و همین‌طور سیستم نمایش اطلاعات رانندگی که به طور دائم میزان مصرف انرژی خودرو و همین‌طور بخش‌های جنبی مثل سیستم تهویه را کنترل می‌کند؛ دیگر تمهیداتی هستند که به طور خاص برای برلینگو الکتریکی در نظر گرفته شده‌اند.
سیستم عبور از سراشیبی‌ها نیز به سیستم کنترل پایداری متصل شده تا ایمنی فعال برلینگو الکتریکی بیش از پیش شود.
سیتروئن برلینگو الکتریکی را بسته به بازار مورد نظر در دو طرح بدنه عرضه می‌کند؛ یکی با نام نرمال و به طور 4.38 متر و دیگری با نام بلند و به طول 4.63 متر.
این شرکت فرانسوی قصد دارد تا برلینگو الکتریکی را در نیمه دوم سال 2013 وارد بازار انگلستان کند.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3436
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه