میهن صنعت :

برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود قطعات چینی به کشور

میهن صنعت : عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : شرکت های قطعه ساز با تکیه بر تکنولوِژی و دانش فنی که در اختیار دارند باید قطعات با کیفیتی را تولید کنند تا ضمن تامین نیاز خودروسازان ، مانع ورود قطعات چینی به بازار داخل شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : شرکت های قطعه ساز با تکیه بر تکنولوِژی و دانش فنی که در اختیار دارند باید قطعات با کیفیتی را تولید کنند تا ضمن تامین نیاز خودروسازان ، مانع ورود قطعات چینی به بازار داخل شوند.

اروند در گفتگو با خبر خودرو، افزود : در صورتی که قطعه سازان  داخلی ، قطعات مورد نیاز داخل را تولید و تامین نمایند قطعا از حجم واردات و ارزبری در این بخش جلوگیری خواهد شد .

وی همچنین با توجه به نبود شرایط مناسب برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی گفت : خوشبختانه دولت به منظور حمایت از تولید و خروج تورم از کشور بسته ای را ارائه کرده  تا صنایعی را که در سالهای اخیر با مشکلات جدی نقدینگی روبرو شدند مورد حمایت واقع شوند.

این فعال قطعه سازی کشور همچنین به روند فعالیت قطعه سازان جهانی اشاره و خاطر نشان کرد : معمولا شرکتهای قطعه سازی در دنیا تلاش می کنند تا ضمن تولید قطعات استاندارد و به روز ، بخشی را نیز به صادرات اختصاص می دهند مسلما چنین روندی در تولید علاوه بر اقبال خودروسازان ، مزیت های اقتصادی را برای شرکتها به همراه خواهد داشت.

آروند در ادامه فرسودگی ماشین آلات تولید را مهمترین مشکل قطعه سازان داخلی عنوان کرد و گفت : متاسفانه در چند سال گذشته اماکن نوسازی تجهیزات تولید برای اغلب واحد قطعه سازی فراهم نشده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم بر صنعت قطعه سازی کشور یاد آور شد: متاسفانه اهمیت و درک شرایط تولید در صنایع مهمی مثل صنعت قطعه سازی و خودروسازی در کشور موجب تشدید تحریم ها توسط کشورهای غربی گردید که این مسئله موانع جدی را برای تولید در این بخش از صنعت کشور ایجاد کرد.

وی در ادامه بر لزوم همکاری و همراهی بیشتر خودروسازان با  قطعه سازان داخلی پرداخت و گفت : در صورتی که قطعه سازان قطعاتی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند مسلما در راستای این همکاری مشکلی برای قطعه ساز ایجاد نخواهد شد.

وی همچنین به تولید انبوه قطعات را برای قطعه سازان اقتصادی دانست و گفت : قطعه سازان همواره قطعات را بر مبنای سفارش خودروسازان و پلت فرم خودروهای تولیدی در شرکتها تولید می کنند اما چنانچه خودروها متنوع و قطعات تولید انبوه نداشته باشند این جریان تولید برای قطعه سازان صرفه اقتصادی را به همراه نخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57669
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه