میهن صنعت:

برنامه ریزی خودروسازان برای تولید خودروهای کوچک و کم مصرف

میهن صنعت: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت : با افزایش قیمت بنزین در سال آینده قطعا استفاده از خودروهای پایه گازسوز و دوگانه سوز افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امرالله امینی در گفتگویی افزود : افزایش استفاده از خودروهای گازسوز و دوگانه سوز ،مستلزم توجه به توسعه جایگاههای سی ان جی است همچنین در راستای افزایش قیمت بنزین باید نسبت به تولید و استفاده از خودروهای کوچک و کم مصرف نیز برنامه ریزی شود .

وی در ادامه به فشارهایی که در یکی دو سال اخیر بر صنعت خودرو وارد شد اشاره کرد و گفت : در یک سال اخیر مسائلی چون افزایش نرخ ارز و تورم داخلی ، بر وضعیت بازار و قیمت خودرو تاثیرات زیادی را گذاشته است که با افزایش قیمت بنزین در سال آینده نیز قطعا این تاثیرات دو چندان خواهد شد در حالی که خودروسازان با افزایش تولید و بهره وری و مدیریت صحیح می توانند آثار ناشی از افزایش قیمت بنزین را  تا حدودی جبران کنند.

وی همچنین ضمن تاکید بر حمایت و حرکتی جدی برای رفع مشکلات اساسی صنعت خودرو اظهار داشت : قطعا در این شرایط حضور شرکتهای اقتصادی و صنعتی برای ایجاد همکاری های اقتصادی و صنعتی در ایران حرکت بسیار خوب و موثری برای کشور خواهد بود اما در این جریان نوع و میزان همکاری با شرکتهای خارجی بسیار مهم است .

 

این کارشناس صنعت خودرو جوینت شدن با شرکتهای خارجی یکی از راه حل های نجات صنعت خودرو ایران دانست و تصریح کرد : با مشکلاتی که برای صنعت خودرو بوجود آمده، به نظر می رسد باید برخی از شرکتها با خودروسازان و سازندگان خارجی جوینت شوند هر چند زمینه همکاری با شرکتهای مثل پژو و رنو وجود داشته است اما اگر در همکاری های جدید بتوان تکنولوژی را وارد و صنعت را رونق داد و بازار صادرات را برای صنعت باز نمود مسلما ارتباط با شرکتهای خارجی در شرایط کنونی می تواند بسیاری از مشکلات این صنعت را برطرف نماید.

به نقل از خبر خودرو امینی افزود : چنانچه تکنولوژی های جدیدی در صنعت خودرو داخل بکار گرفته شود ضمن اینکه صادرات خودروافزایش خواهد یافت بلکه خودروهایی به روز و با کیفیت در داخل کشور عرضه خواهد شد که مسلما در روند توسعه صنعت خودرو ایران موثر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43045
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه