میهن صنعت :

برنامه ساخت سدان بر اساس رنو کوئید لغو شد

پلتفرم CMF-A رنو نیسان شروع خوبی در هند داشت و رنو کوئید به موفقیت بزرگی دست یافت در حالی که همتای ژاپنی آن، داتسون ردی گو نیز با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،رنو مدل های بیش تری با این پلتفرم را در دستور کار دارد که سدانی کامپکت در صدر این لیست قرار دارد. اما به نظر می رسد شرایط در بازار خودروی هند با مشکل مواجه شده و این خودروساز تصمیم گرفته برنامه های خود را لغو کند.

دلیل اصلی این امر اجرای سیستم مالیاتی GST که بر اساس آن تخفیف های مالیاتی ویژه برای خودروهای کم تر از 4 متر با موتور بنزینی کم تر از 1.2 لیتر و موتور دیزلی کم تر از 1.5 لیتر از این پس ارائه نمی شود.

در حال حاضر صنعت خودروی هند چهار بخش متفاوت تخفیف مالیاتی بر اساس ابعاد و ظرفیت موتور دارد که از 12.5 درصد برای خودروهای کوچک، CVها، دو و سه چرخه ها تا 30 درصد برای خودروهای لوکس و شاسی بلندها است. هم چنین دولت نیز روند مالیات گیری زیرساختی از 1 تا 4 درصد را برای بخش های مختلف ارائه کرده است. گمان می رود این نرخ ها بر اساس سیستم مالیاتی GST، حداکثر به دو نرخ تبدیل شوند که در نتیجه ساختار مالیاتی در صنعت خودرو ساده تر و سازمان یافته تر می شود. در حال حاضر اطلاعاتی از چگونگی ارائه نرخ های پایین تر مالیاتی برای خودروهای کامپکت توسط دولت هند وجود ندارد.

هم چنین روند فروش اخیر در بازار خودروی هند نشان داده است که خریداران خودرو به شاسی بلندهای کامپکت یا سافت رودها بیش تر از سدان های کامپکت تمایل دارند. این امر تاثیری مستقیم بر کلاس سدان های کامپکت داشته است که اکنون نشانه هایی از اشباع شدگی دارد.

بنابراین با چنین شرایط و تردیدهایی در مورد کلاس سدان های کامپکت، رنو برنامه خود برای سدانی بر اساس پلتفرم CMF-A را فعلا لغو کرده است./خبرخودرو/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=111849
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه