«میهن صنعت» گزارش می دهد:

برنت ثابت شد و نفت خام آمریکا کاهش پیدا کرد

بهای نفت خام برنت در روز چهارشنبه پس از رسیدن به بیش ترین میزان خود طی 4 سال گذشته ثابت ماند و نفت خام آمریکا به دنبال تلاش های آمریکا برای جبران کمبود صادرات نفت ایران عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت خام برنت در روز چهارشنبه پس از رسیدن به بیش ترین میزان خود طی 4 سال گذشته ثابت ماند و نفت خام آمریکا به دنبال تلاش های آمریکا برای جبران کمبود صادرات نفت ایران عقب نشینی کرد.

نفت خام برنت 4 سنت افت داشته و به 81 دلار 83 سنت در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا با کاهش 14 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 72 دلار 15 سنت معامله شد.

دولت آمریکا قصد دارد،  از 4 نوامبر تحریم های خود را علیه ایران اعمال کند و کمبود صادرات نفت ایران تاثیر زیادی بر قیمت نفت خواهد داشت.

برایان هوک، نماینده واشنگتن در کنفرانس سازمان ملل متحد عنوان کرد: «ما اطمینان می دهیم که پیش از اعمال تحریم، برای تامین نیاز بازار، نفت تزریق کنیم.»

ترامپ در ابتدای سخنرانی خود در سازمان ملل متحد درخواست خود مبنی بر افزایش تولیدات نفت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها را مجددا مطرح کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: ایران هرج و مرج صادر می کند و از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران خبر داد.

گروه اوپک پلاس که اعضای آن را کشورهایی مانند روسیه، عمان، قزاقزستان و کشورهای تولید کننده نفت اوپک تشکیل می دهد، به گفتگو در خصوص احتمالات افزایش عرضه پرداختند و اما تصمیمی در مورد افزایش تولیدات به بازار اتخاذ نشد.

بنا به گزارشات منتشر شده، میزان ذخایر نفت آمریکا به یک باره افزایش پیدا کرده است.

طبق اعلام موسسه نفتی آمریکا، میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 21 سپتامبر رشد 2.9 میلیون بشکه ای داشته و در حالی که تحلیل گران پیش بینی می کردند، این میزان 1.3 میلیون بشکه باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=162273
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه