میهن صنعت :

بروز سانحه در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند

میهن صنعت : ساعت 11 و 15 دقیقه صبح امروز چهارشنبه، در بخش تخلیه فاضلاب واحدهای تولیدی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند یک انفجار رخ داد.

به گزارش میهن صنعت ˈعلی اکبر میرقادریˈ مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا در این خصوص گفت: این حادثه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی افزود: در اثر این سانحه صدای بلندی در منطقه به گوش رسید که ناشی از پرتاب دریچه های کانال تخلیه فاضلاب بوده است.

میرقادری گفت: کانال های تخلیه فاضلاب های واحدها در بخش هایی از پالایشگاه موجود است که آب های اضافه واحدها را به سمت حوضچه ای که خارج از سایت تدارک دیده شده است، هدایت می کند.

به گفته وی، به دلیل تجمع گازهای فاضلاب واحدهای پالایشگاه در کانال ها، انفجار صورت گرفته و دریچه های کانال تخلیه فاضلاب با صدایی بلند پرتاب شده است.

میرقادری با تاکید بر این که، این سانحه منجر به هیچ گونه خسارت جانی و مالی نشده و خللی در روند کار پالایشگاه ایجاد نکرده است، اضافه کرد: هم اکنون تمامی واحدهای پالایشگاه امام خمینی(ره) به طور طبیعی روند تولیدی خود را ادامه می دهند.

یادآور می شود؛ پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند از شرکتهای فرعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران می باشد که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.

پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به عنوان قطب تولید بنزین کشور شناخته شده است که ظرفیت تولید بنزین آن ابتدا 4.5 میلیون لیتر در روز بود که با بهره برداری از مرحله اول طرح توسعه به هشت میلیون لیتر در روز رسید و با بهره برداری کامل از آن به 16میلیون لیتر رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12406
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه