میهن صنعت:

“برچیده شدن” تأسیسات هسته‌ای در توافق وجود ندارد/نمی‌خواهیم مشکلات اوباما را بیشتر کنیم

میهن صنعت: معاون وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر "برچیده شدن" تأسیسات هسته‌ای ایران در پی توافقنامه ژنو گفت: استفاده از این کلمه کمال سوءاستفاده از یک واژه است و اصلاً چنین اتفاقی درباره برنامه هسته‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سیدعباس عراقچی یکشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره اظهارات اوباما پس از اعلام توافق برای اجرای برنامه اقدام مشترک از 30 دی‌ماه اظهار کرد: البته ما مشکل آقای اوباما در کنگره را درک می‌کنیم و نمی‌خواهیم چیزی بگوییم که مشکل ایشان بیشتر شود.

 

وی افزود: ایشان (اوباما) برای اینکه بتواند دوستان خود در کنگره یا جاهای دیگر را راضی کند چنین موضوعاتی را مطرح می‌کند و عبارت سخیفی مانند "برچیده شدن" را بکار می‌برد.

 

عراقچی با بیان اینکه "ایران تحت فشار مذاکره نمی‌کند"، تاکید کرد که اگر هر تحریمی علیه ایران تصویب شود، مذاکرات متوقف و توافقنامه با شکست مواجه خواهد شد.

 

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 همچنین درباره تأسیسات آب سنگین اراک گفت: یکی از موضوعات مربوط به مذاکرات گام نهایی، موضوع اراک است. در تلاش هستیم در مذاکرات گام نهایی با استفاده از فناوری نگرانی‌های طرف مقابل درباره آب سنگین اراک را کاهش دهیم تا این تأسیسات به کار خود ادامه دهد.

 

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد که درباره این مسأله با متخصصان داخلی و حتی خارجی صحبت‌هایی انجام شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38337
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه