میهن صنعت :

برگزاری اولین جلسه خودروسازان با معاون اول رییس جمهور

میهن صنعت : وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری اولین جلسه خودرو سازان با معاون اول رئیس جمهور خبر داد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)،  مهدی غضنفری در حاشیه شصت و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در خصوص دخایر استراتژیک از نهاده های دامی ، شامل کنجاله ، ذرت و جو ، برنج ، مواد خوراکی همچون روغن ، مواد پروتئینی شامل مرغ و گوشت و برخی دیگر کالاها به عنوان عمده ترین اقلامی نام برد که به میزان کافی ذخیره سازی شده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: طرح هایی که دراین زمینه استفاده شده کاملا موفق بوده است و از بانک مرکزی و وزارت نفت برای کمک به ذخیره سازی نیز تشکر می کنم .

* بخشی از 70 هزارتن برنج در شبکه سراسری توزیع شد

غضنفری همچنین در پاسخ به پرسشی در باره وضعیت کنونی برنج و توزیع آن نیز گفت : به دلیل برخی کمبودها تصمیم گرفتیم که 70 هزارتن برنج را از طریق نظام توزیع شامل فروشگاه های زنجیره ای و سیستم تحت کنترل در سراسر کشور توزیع کنیم .

وی با بیان اینکه تا زمانی که قیمت برنج به حالت تعدیلی و کنترل کننده بازگردد ، برنج در سطح عمومی عرضه می شود و همه می توانند از آن استفاده کنند ، گفت : افزایش قیمت شامل این برنج های توزیعی نمی شود و برای سرعت بخشی به کار باید حجم بیشتری که بنکداران به اعلام کرده اند را توزیع کنیم .

* آمادگی دولت ؛ اجرای فاز دوم هدفمندی به تصمیم مجلس بستگی دارد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت : اجرای مرحله دوم به تصمیم مجلس بر می گردد ، دولت کار مطالعاتی خود را آغاز کرده ، تجزیه و تحلیل ها انجام شده و در باره نتایج اجرای مرحله اول هم گزارشات خوبی به دست آمده است .

وی همچنین با تصریح براینکه دولت خود را آماده مرحله دوم هدفمندی می کند ، افزود: اما فراموش نکنیم هنگامی که مرحله اول هدفمندی را اجرا کردیم وفاق ملی و توافق عمومی خوبی وجود داشت ، مجلس ، دولت و مردم همراه بودند ، مقام معظم رهبری نیز تایید کردند.

غضنفری افزود: چنین کار بزرگی جز با وفاق عمومی و توافق همگی موفقیت حاصل نمی شود ، دراین مرحله هم باید اطلاع رسانی کنیم هم نمایندگان موافق باشند و هم اینکه همه گروه های اجتماعی و اقتصادی آن را مفید بدانند ، که به نظر می رسد اطلاع سانی مهمترین کاری است که باید انجام شود

* اولین جلسه خودروسازان با معاون اول رییس جمهوری

 غضنفری در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وضعیت قیمت خودروها و مسائل این بخش گفت : همانگونه که دو هفته قبل در گزارشی به مردم عنوان کردم ، در جلسه ای از هیات دولت خودروسازان بزرگ با حضور رییس جمهوری و اعضای دولت به بیان مسائل پرداختند و مقرر شد که کمیته ای تخصصی متشکل از وزرای اقتصادی دولت یک بار دیگر با جزییات وارد کار خودروسازی شده ، درخواست های آنها رسیدگی شود و اگر شرایطی لازم باشد برای آنها اعمال می شود .

وی افزود : نخستین جلسه خودروسازان با حضور رییس جمهوری در هفته ای که گذشت ، با حضور خودروسازان بزرگ ، بانک ها و انجمن های قطعه ساز برگزار شد ، گزارش ها ارایه گردید اما هنوز جمع بندی صورت نگرفته است و به محض اینکه به نتیجه برسد اطلاع رسانی لازم انجام می شود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9389
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه