با حضور كشورهاي خارجي انجام مي شود

برگزاری سومین نمایشگاه قالب و ابزار

سومین نمایشگاه بین المللی قالب و ابزار به مدت چهار روز از 18 اردیبهشت ماه سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شرکت ساپکو برگزار می شود.

به گزارش ایکوپرس در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت در فضایی به گستردگی 2600 متر مربع دستاوردهای خود را معرفی می کنند.

این گزارش حاکی است، علاوه بر شرکت های ایرانی، شرکت هایی از آلمان، پرتغال، چین، کره و اسپانیا نیز 10 درصد فضای نمایشگاه را در اختیار خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، شناسایی و معرفی قالب سازان جدید و معتبر به زنجیره تامین، کاهش سفارش ساخت قالب به خارج از کشور و ارتقای توانمندی های ساخت قالب در زنجیره تامین، از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه می باشد.

بنا بر این گزارش، در سومین نمایشگاه بین المللی قالب و ابزار، ضمن ایجاد ارتباط بین قالب سازان داخلی و خارجی و شناساندن توان صنعت قالب سازی ایران، کارگاه های آموزشی روش های نوین در قالب سازی نیز برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید، قطعه سازان زنجیره تامین، شرکت های قالب سازی و مشاور طراحی و مهندسی، مدیران و کارشناسان خودروسازی و صنایع مرتبط و دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و آموزشی، مخاطبان سومین نمایشگاه قالب و ابزار می باشند.

قالب های تزریق پلاستیک، قالب های SHEET METAL ، قالب های دای کاست، فیکسچرهای تولیدی و کنترلی، تجهیزات اندازه گیری ابعادی، صنایع جانبی قالب سازی و مواد اولیه ساخت قالب و فیکسچرهای تولیدی و کنترلی، محورهای نمایشگاه عنوان شده و انتظار می رود این نمایشگاه ضمن ارتقای کیفیت، زمان ساخت قالب های مربوط به پروژه های جدید را کاهش داده و با توسعه بومی سازی این صنعت، از خروج ارز جلوگیری کند.

ایجاد فرصت ارتباط بین قطعه سازان و قالب سازان وایجاد Joint venture بین قالب سازان مطرح داخلی و خارجی از دیگر مزایایی است که برای این نمایشگاه عنوان شده است. 

شایان ذکر است دومین نمایشگاه بین المللی  قالب و ابزار خرداد ماه سال 89 نیز در ساپکو برگزار شد و در نتیجه آن چهار قرارداد همکاری بین قالب سازان داخلی و خارجی بسته و فناوری نوین قالبسازی از جمله گرین کاری (چرمی کاری) به ایران منتقل شد.

ایجاد فضای سرمایه گذاری و انتقال فناوری، ارتباط مستقیم با فولادسازان خارجی برای تامین فولادهای قالب وابزار، برگزاری کارگاه های آموزشی فنی تخصصی در حین برگزاری نمایشگاه و حل مشکلات قالب سازی از دیگر دستاوردهای نمایشگاه دوم عنوان شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=562
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه