میهن صنعت :

بنزین خودرو را گران می کند

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه قیمت خودرو با افزایش نرخ بنزین روند صعودی به خود خواهد گرفت، گفت: رساندن نرخ سوخت به فوب خلیج فارس قیمت خودرو را به صورت سرسام آوری افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از خانه ملت، حسین گروسی، با یادآوری موضوع مورد بحث کمیسیون تلفیق در خصوص افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت سوخت افزود: در صورت رساندن قیمت سوخت به فوب خلیج فارس و با در نظر گرفتن افزایش چندین برابری نرخ دلار بالا رفتن قیمت سوخت از ۳۰۰ تومان مورد بحث کمیسیون تلفیق نیز بیشتر می شود.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق با توجه به تورم موجود در جامعه و مشکلات مردم به دنبال متعادل کردن قیمت ها در لایحه بودجه پیشنهادی دولت و جلوگیری از بالا رفتن نرخ تورم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از صعود قیمت خودرو با افزایش نرخ بنزین بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: رساندن نرخ سوخت به فوب خلیج فارس قیمت خودرو را به صورت سرسام آوری افزایش خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که افزایش نرخ سوخت بهانه بالا رفتن قیمت خودرو را به دست خودروسازان خواهد داد افزود: راه حل کاهش قیمت خودرو در حمایت از تولید با در اختیار قرار دادن مواد اولیه در دسترس تولید کننده گان و پرداخت تسهیلات بانکی برای رشد بخش تولید داخلی است.

وی ادامه داد: با تغییر رویکرد و افزایش تولید خودرو در داخل علاوه بر کاهش قیمت خودرو می توان به صادرات و ارزآوری برای کشور نیز امیدوار بود.

گروسی با اشاره به تولید خودرو در کشور های دیگر گفت: بسیاری از کشور ها سود خود را از صنایع خودروسازی زمانی برداشت می کنند که افزایش تولید قیمت ها را سرشکن کرده و بهای تمام شده را کاهش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عامل دیگر افزایش قیمت خودرو در داخل قطعه سازانی هستند که وارد کننده گان عمده قطعه بوده و نام تولید کننده را یدک می کشند، افزود: با افزایش قیمت دلار قطعه سازان دست از واردات قطعه های بی کیفیت بر داشته و مجبور به تولید قطعه با کیفیت بالا در کشور خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15721
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه