میهن صنعت :

بنزین سوپر برای خودروهای یورو 4 مناسب نیست

میهن صنعت : دبیرانجمن خودروسازان گفت: استفاده از بنزین سوپر برای خودروهای دارای استاندارد یورو چهار مناسب نیست و به این خودروها آسیب می زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش روزدر خصوص اجباری شدن اجرای استاندارد یورو چهار توسط خودروسازان از ابتدای تیرماه افزود: برای اجرای استاندارد یورو چهار بر روی خودروها باید از شش ماه قبل از اجرا، تامین و توزیع سوخت صورت گیرد.

وی در مورد استفاده از بنزین سوپر تا زمان توزیع سراسری بنزین با استاندارد یورو چهار گفت: این سوخت به خودروهای دارای استاندارد یورو چهار آسیب می رساند و علاوه بر این بنزین سوپر در برخی از جایگاه ها عرضه نمی شود.

وی با اشاره به این كه استفاده از سوخت یورو دو در خودروهای دارای استاندارد یورو چهار این خودروها را دچار مشكل می كند، گفت: سازمان های مربوط می توانند عملكرد فنی خودرو با استاندارد سوخت یورو چهار را كه سوخت یورو دو استفاده می كند را مورد بررسی قرار دهند.

یادآور می شود ‘بهادر كاظمی’ معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد اعلام كرده است تا زمان توزیع سوخت یورو چهار در سراسر كشور برای جلوگیری از آسیب رسیدن به خودروهای دارای این استاندارد، آنها می توانند از بنزین سوپر استفاده كنند.

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه در مورد اعمال قیمت های جدید خودرو توسط شورای رقابت بیان كرد: ما هم اكنون براساس قیمت های قبلی سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان عمل می كنیم.

وی در خصوص تعیین قیمت خودروهایی كه به صورت سی كی دی وارد می شود، تصریح كرد: ۸۶ درصد قیمت این خودروها ارزی محاسبه می شود كه مربوط به قطعات است و ۱۴ درصد قیمت نیز ریالی و مربوط به هزینه های مونتاژ بدنه ،رنگ و غیره می شود.

منبع:ایرانا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19962
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه