«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بهای نفت بالاخره کاهش یافت

بهای نفت درروز دوشنبه پس از شکست رکود نفت برنت با اندکی کاهش مواجه شد اما همچنان نگرانی ها در خصوص عرضه نفت منجر به تقویت بازار نفت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت درروز دوشنبه پس از شکست رکود نفت برنت با اندکی کاهش مواجه شد اما همچنان نگرانی ها در خصوص عرضه نفت منجر به تقویت بازار نفت شده است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 9 سنت معادل 0.1 درصد افت داشته و به 71 دلار 46 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 26 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 63 سنت معامله شد.

شاخص نفت خام برنت در معاملات اخیر با رسیدن به 71 دلار 87 سنت بیشترین میزان خود از 12 نوامبر را ثبت کرد.

مدیر شرکت ملی نفت لیبی در روز جمعه هشدار داد و اعلام کرد که با ادامه جنگ های داخلی، عرضه نفت با اختلال مواجه خواهد شد.

اوپک و متحدانش در نشست ماه جون، در رابطه با ادامه سیاست های محدودیت عرضه به گفتگو خواهند پرداخت. اوپک و روسیه از یک ژانویه تولیدات خود را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

به نظر می رسد که عضو دفاکتو اوپک، عربستان تمایل به کاهش عرضه داشته باشد اما یک منبع آگاه اعلام کرده که این گروه در صورت وجود اختلال عرضه، تولیدات خود را از جولای افزایش خواهند داد.

وزیر دارایی روسیه در روز شنبه عنوان کرد که اوپک و روسیه برای مقابله با افزایش سهم بازار آمریکا احتمالا تولیدات خود را افزایش خواهندداد اما این تصمیم می تواند قیمت نفت را به 40 دلار در هر بشکه برساند.

طبق گزارش بیکر هیوز، شرکت های انرژی آمریکا شمار دکل های حفاری خود را افزایش دادند که در مجموع به 833 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174800
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه