میهن صنعت :

بهای نفت به مرز 118 دلار رسید

میهن صنعت: بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) افزایش یافت و حدود 118 دلار در هر بشکه معامله شد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا، باوجود کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته به دلیل نشانه‌های فعالیت کند اقتصادی در آمریکا، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز با کمی افزایش حدود 118 دلار در هر بشکه معامله شد. اگرچه همچنان انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا و چین باعث بالا ماندن قیمت‌ها در بازار شود.

نفت خام برنت دریای شمال با 15 سنت افزایش به 117 دلار و 81 سنت رسید و نفت خام سبک آمریکا با 19 سنت کاهش 95 دلار و 67 سنت در هر بشکه معامله شد.

داده‌های اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان در جاده بهبود اقتصادی خود در ماه ژانویه به مشکل برخورده است. اگرچه جهش فعالیتهای کارخانه‌های نیویورک در ماه فوریه نشان دهد که هرگونه شکست می‌تواند موقتی باشد، تولیدات صنعتی کاهش یافته و فعالیت کارخانه ها شروع ضعیفی داشته است.

به رغم این مشکلات، تحلیلگران انتظار دارند بهبود وضعیت دو اقتصاد برتر جهان(آمریکا و چین) باعث رشد جهانی و تقاضای کالاها خواهد شد.

تتسو ایموری مدیر صندوق سرمایه‌گذاری آستماکس در توکیو گفت: اقتصاد آمریکا هنوز حرکت صعودی دارد و باید از اقتصاد جهانی و بازارهای سهام پشتیبانی کند. چینی‌ها باید این هفته به بازار بازگردند و سیر صعودی اقتصاد این کشور باعث رونق بازار کالاها خواهد شد.

موسسه آمار نفتی جودی اعلام کرد که صادرات نفت عربستان در ماه دسامبر برای سومین بار کاهش یافت اما سقوط صادرات نفت این کشور کمتر از افت تولید آن بود.

تولید نفت عربستان در ماه دسامبر با 4.8 درصد کاهش به 9 میلیون و 30 هزار بشکه سقوط کرد. همچنین عربستان در این ماه روزانه هفت میلیون و 60 هزار بشکه نفت صادر کرد که نسبت به نوامبر 1.3 درصد

کاهش یافته است.

ایموری گفت: کاهش تولید عربستان در ماههای دسامبر و ژانویه نیز به افزایش قیمت نفت برنت دامن زده است.

چشم انداز اقتصادی روشن در ژاپن به عنوان سومین مصرف کننده نفت در جهان از دیگر دلایل بالا بودن قیمت نفت است.

علاوه بر این آزمایشهای هسته ای کره شمالی به تشدید تنشهای ژئوپولیتیک در شمال آسیا و آشفتگی بازار انجامیده است.

ایموری گفت: تا جاییکه به خطرات در آسیا مربوط می‌شود، کره شمالی یکی دیگر از دردسرهای موجود است.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر نشست 26 فوریه بین ایران و پنج+ یک و حصول پیشرفت در مذاکرات هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12052
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه