میهن صنعت گزارش می دهد:

بهای نفت در پی رشد اقتصادی سالم ثابت شد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل رشد اقتصادی سالم و همچنین گمانه زنی هایی در خصوص این که تضعیف بازار دلار منجر به افزایش تقاضا می شود، ثابت ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،بهای نفت در روز چهارشنبه  به دلیل رشد اقتصادی سالم و همچنین گمانه زنی هایی در خصوص این که تضعیف بازار دلار منجر به افزایش تقاضا می شود، ثابت ماند.

علی رغم آن، بهای نفت خام در پی افزایش ذخایر آمریکا از روند روبه رشد خود فاصله گرفته و طی هفته ی اخیر بیش ترین میزان کاهش را تجربه کرده است.

نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب CLc1 با کاهش 2 سنت به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 17 سنت معامله شد و نفت خام برنت  LCOc1، 5 افزایش پیدا کرده وبه 62 دلار 77 سنت در هر بشکه رسیده است.

 بنا به گفته ی معامله گران، تضعیف شاخص دلار باعث می شود که تقاضای نفت در کشورهایی که از پول رایج خود استفاده می کنند، افزایش یابد و به علاوه، رشد اقتصادی سالم در تقویت بازار نفت تاثیر به سزایی دارد.

موسسه نفتی آمریکا در روز سه شنبه اعلام کرد، میزان تولیدات نفت آمریکا در هفته ی منتهی به 9 فوریه، 3.9 میلیون بشکه افزایش داشته و به 422.4 میلیون بشکه رسیده است.

تولیدات نفت آمریکا از سال 2016 به میزان 20 درصد افزایش داشته و از مرز 10 میلیون بشکه گذشته و نزدیک به دو تولید کننده ی بزرگ نفت، روسیه و عربستان قرار گرفته است.

 بنا به اعلام آژانس بین المللی انرژی،تقاضای نفت در سال 2018 به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده و اگرچه ممکن است، روند رو به رشد تولیدات از تقاضا پیشی بگیرد.

لازم به ذکر است، با وجود نگرانی های در خصوص ثبات بازار نفت، اصول اقتصادی هم چنان سالم باقی مانده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=146837
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه