میهن صنعت :

بهبود شاخص آلایندگی هوای تهران

میهن صنعت : قائم مقام سازمان محیط زیست با بیان اینکه اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا تا پایان برنامه پنجم توسعه ادامه خواهد داشت، گفت:‌ در فروردین ماه سال جاری شاخص‌های آلایندگی هوای پایتخت نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از فارس، علی محمد شاعری اظهار داشت: بر اساس آمارهای ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هوای پایتخت از ابتدای فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد روزها در شرایط سالم و پاک بوده است و فقط 5 درصد از روزها در شرایط ناسالم قرار داشته است.

قائم مقام سازمان محیط زیست: این در حالی است که روزهای فروردین سال گذشته 77 درصد در شرایط سالم و 23 درصد در شرایط ناسالم قرار داشته است.

وی ادامه داد:‌ بهبود وضعیت هوا در سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل بهبود کیفیت سوخت، بهبود سیستم حمل و نقل و ترافیک، برخورد با خودروهای دودزا، معاینه فنی خودروها، بهبود کیفیت خودرو، آموزش، جایگزینی خودروهای فرسوده و فرهنگ‌سازی بوده است.

شاعری اضافه کرد: امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه اعم از وزارت نفت، وزارت کشور، پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری، شرکت‌های خودروساز، مراکز معاینه فنی خودروها، شاهد بهبود قابل توجه هوای تهران در ماه‌های آتی سال باشیم.

این مقام مسئول بیان داشت: برای دستیابی به شاخص‌های مطلوب آب‌وهوایی در سطح تهران طرح جامع کاهش آلودگی هوا را که مشتمل بر 20 پروژه محوری است را با همکاری وزراتخانه و سازمان های دولتی و همچنین مردم در حال اجرا داریم.

شاعری یادآور شد: این طرح از سال گذشته عملیاتی شده است و تا پایان برنامه پنجم توسعه به صورت کامل به مرحله اجرا درخواهد آمد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17231
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه