میهن صنعت :

بهره برداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو تا ماه آینده

میهن صنعت : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا ماه آینده 20 کیلومتر از خط 3 مترو تهران به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محسن سرخو با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه درحال حاضر برنامه 5 ساله شهر تهران در دستور کار شورا قرار دارد، شورای شهر توجه ویژه ای را به توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو دنبال می کند.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برهمیمن اساس در کمیته حمل و نقل وترافیک سعی بر برنامه ریزی دقیق برای محقق کردن این اولویت را دارد و بر اساس آن ظرف مدت سال های 93، 92، 95  خطوط 3و 6و 7 مترو به طور کامل  به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی افزود: با تلاش هایی که توسط مسئولین مترو و شهرداری انجام شده  تا ماه آینده 20 کیلومتر از خط 3 مترو به بهره برداری خواهد رسید و مابقی نیز در سال 93 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

سرخو در ادامه بیان داشت، همچنین بخش هایی از 7 در سال 93 و مابقی به طور کامل در سال 94 به بهره برداری خواهد رسد و خط 6 نیز تا سال 95 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی با اشاره به خطوط اکسپرس 4 گانه شهر تهران افزود: خطوط اکسپرس 4 گانه شهر تهران را از یک سمت به ورامین و از یک سمت به اسلام شهر و همچنین از سمت دیگر به دماوند و پردیس و از یک سمت نیز  به کرج متصل خواهد کرد.

وی در ادامه گفتگو با باشگاه خبرنگاران اذعان داشت: برخی از این خطوط در بیرون شهر است که برای تکمیل ان نیاز به همکاری وزارت راه و شهرسازی و در زمینه اعتبارات نیز نیاز به کمک و مساعدت دولت دارد و بخش هایی نیز در داخل شهر تهران است که شهرداری تهران مقرر کرده  طی این 3 سال ساخت تونل های آن را هم آغاز کنند تا در پایان سال 97 شاهد راه اندازی بخش های عمده این خطوط اکسپرس باشیم.

سرخو خاطر نشان کرد: با بهره برداری از خطوط اکسپرس 4 گانه مترو تهران روزانه 3.5 میلیون جابجایی وسایل نقلیه شخصی که توسط افرادی که در شهرهای اطراف تهران ساکن هستند انجام می شود با کاهش چشمگیری روبرو خواهد بود که به ترافیک ژایتخت نیز کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33761
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه