میهن صنعت :

به بلاتکلیفی صنعت خودرو پایان دهید

بلاتکلیفی ارزی قطعه سازان و خودروسازان صنعت خودرو کشور را وارد شرایط ویژه ای کرده به طوری که شرایط موجود توان انجام برنامه ریزی های بلندمدت را از قطعه سازان گرفته است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر وضعیت پرداخت ارز مرجع به خودروسازان نامعلوم و نامشخص است و هیچ گونه اقدام مشخصی نیز در جهت حمایت از این صنعت صورت نگرفته که این امر باعث ایجاد سردرگمی شدیدی در این صنعت شده است.
ساسان قربانی با بیان اینکه شرایط تولید عادی نیست، ادامه داد: قطعه سازان و خودروسازان در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند که این امر موجب تداوم کاهش تولید خودرو در کشور می شود که اگر برای این مشکل چاره ای اندیشیده نشود وضعیت بحرانی تر خواهد شد.
دبیر انجمن قطعه سازان ایران ضمن انتقاد از عدم اجرای وعده های داده شده در خصوص حمایت از صنعت خودرو گفت: در حال حاضر خودروسازان و قطعه سازان از مشکل ارزی رنج می برند و دلیل اصلی کاهش تولید قطعه سازان نیز همین مشکلات ارزی و بانکی است که این هر دو مشکل بر تولید تاثیر منفی گذاشته است.
وی با بیان اینکه متاسفانه سیستم بانکی کشور منفعل است، اظهار داشت: سیستم بانکی کشور به هیچ وجه وارد فضای تولید نمی شود و حاضر نیست با ارایه تسهیلات کمبود نقدینگی خودروسازان را کاهش داده و منجر به بهبود فضای کسب و کار در کشور شود.
قربانی با بیان اینکه حجم بدهی های خودروسازان به قطعه سازان در حال افزایش است، از مسوولان خواست تا هر چه زودتر صنعت خودروسازی کشور را از این بلاتکلیفی نجات داده و مانع گسترش وضعیت بحرانی در این صنعت شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2847
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه