میهن صنعت :

به خطر افتادن صنعت تودوزی داخلی با واردات خودرو

میهن صنعت : رییس اتحادیه تشک‌دوزان اتومبیل از تعطیلی برخی از رسته های اتحادیه خبر داد و گفت: هنر تودوزی به دلیل واردات خودروهای لوکس و عدم استفاده از خودروهای قدیمی تعطیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین جعفری در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت صندلی سازی، تشک دوزی و تودوزی در پی واردات خودرو تحت تاثیر قرار گرفته است و در حال حاضر حجم اعظم تامین نیاز خودرو کشور از طریق واردات صورات می گیرد که این امر صنعت صندلی‌سازی و تودوزی را به تعطیلی کشانده است.

وی ادامه داد: مواد اولیه تشک اتومبیل مانند مخمل، پارچه و PVC در داخل کشور تولیدشده و دیگر محصولات همچون ابر و فیبر به صورت وارداتی در کشور تامین می شود که با نوسان دلار دچار نوسان شده و نایاب و کمیاب نیز می‌شوند.

او خاطر نشان کرد: واردات خودرو لوکس کمی بر بازار روکش صندلی تاثیر داشته اما در برخی موارد دیده شده که مصرف‌کننده برای ماشین لوس خود روکش دوم استفاده کرده است.

جعفری افزود: تولید روکش صندلی به حدی است که مقداری از این تولیدات به کشورهای همسایه صادر می شود.

او به وارد کنندگان روکش توصیه کرد که این محصول را به کشور وارد نکنند زیرا روکش های واردای تک سایز بوده و در کنار آن باعث می شود حجم کار کارگران ایرانی کاهش یابد.

رییس اتحادیه تشک‌دوزان اتومبیل بیان کرد: مصرف کنندگان بیشتر روکش های مخمل و پارچه ای برای اتومبیل خود خریداری می کنند.

وی در پایان گفت: روکش‌اتومبیل برای خودروهای داخلی از 30هزار تا 250 هزار تومان قیمت دارد که عرف مصرف کمتر از 100 هزار تومان است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24382
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه