هشدار عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان:

به سرعت به شرایط بدون بازگشت نزدیك می شویم

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان شرایط و ملزومات توقف روند كاهش تولید خودرو و جبران آن در سال جاری را تشریح كرد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، محمدرضا نجفی‌منش اظهار كرد: در حال حاضر صنعت خودرو ایران به منزله لوكوموتیوی است كه آماده حركت بوده و سرنشینان آن نیز حاضرند؛ با این حال به دلیل عدم وجود بنزین حركت آن با تاخیر مواجه شده است.
وی با بیان اینكه در شرایط فعلی نقدینگی موتور محركه صنعت قطعه و خودرو كشور است، خاطرنشان كرد: خوشبختانه هفته گذشته پرداخت نیمی از 2000 میلیارد تومان تسهیلات صنعت خودرو به تصویب شورای پول و اعتبار رسید كه اگرچه برای حل مشكلات این صنعت كافی نیست، اما پرداخت سریع آن به منزله تامین سوخت برای آغاز حركت لوكوموتیو صنعت خودرو خواهد بود.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: متاسفانه با وجود تصویب تسهیلات هزار میلیارد تومانی در هفته گذشته باز هم هنوز خبری از پرداخت آن نیست كه امیدواریم هر چه زودتر در زمینه پرداخت آن اقدام شود.
نجفی‌منش افزود: در حال حاضر مطالبات قطعه‌سازان از ایران خودرو به حدود پنج ماه و از سایپا نیز به حدود هشت ماه رسیده است كه با توجه به این موضوع به دلیل كمبود نقدینگی، تولید قطعه تاكنون به 50 درصد كاهش یافته است.
وی با بیان اینكه در صورت تحقق سه شرط، روند كاهش تولید خودرو به سرعت متوقف می‌شود، خاطرنشان كرد: در این زمینه باید تسهیلات مصوب به سرعت پرداخت شده و نرخ ارز نیز برای مدت طولانی در یك رقم تثبیت شود؛ ضمن آنكه حداقل به‌طور موقت بخشنامه معاون اول رییس‌جمهوری در خصوص ممنوعیت ارائه خدمات به واحدهای دارای تسهیلات معوقه بانكی، مسكوت شود.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان تصریح كرد:‌ در صورت تحقق نیافتن این ملزومات باید گفت كه روند كاهش تولید قطعه و به موازات آن خودرو ادامه یافته و به سرعت به شرایط بدون بازگشت نزدیك خواهیم شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2583
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه