محسن صالحی در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد:

به شایعات “اسنپ بک” و لغو قراردادهای خودرویی توجه نکنید

قراردادها به صورت کامل نهایی شده و وزارت صنعت طبق قراردادهای نهایی شده در حال ادامه پیشبرد اهداف صنعت کشور است، چنانکه هیچ واکنشی به شایعات و هیجانات مربوط به قراردادهای خودرویی نشان نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  صبح امروز نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو تهران 95، با حضور بیش از 500 شرکت قطعه ساز خارجی در کنار شرکت های داخلی، شروع به کار کرد.

محسن صالحی نيا با حضور در نمایشگاه بین المللی و بازدید از غرفه های نمایشگاه، در خصوص وضعیت کلی قطعه سازان عنوان کرد : در خصوص وضعیت قطعه سازان داخلی با توجه به برنامه خودروسازان کشور که در محور توسعه تولید و افزایش کمی محصولات خود گام برداشته اند، قطعه سازان داخلی نیز به تبع آن رشد کرده، چنانکه شاهد افزایش 30 درصدی تولیدات داخلی بوده ایم که بدون شک قطعه سازان دراین افزایش تولید نقش به سزایی داشته اند.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود : در خصوص توسعه کیفی نیز می بایست عنوان کرد که با توجه به رعایت استانداردها در قطعات ایمنی و نیز قطعات مربوط به مبحث آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین موضوع قراردادهای خودرویی، قطعه سازان داخلی در شرایط نسبی خوبی به سر می برند.

وی در خصوص بحث صادرات محصولات خودرویی عنوان کرد : به واقع اگر قطعه سازان نتوانند قطعات با کیفیت در حد استانداردهای بین المللی تولید کنند، موضوع صادرات و موفقیت در آن دور از دسترس خواهد بود.اما با توجه به آمار و ارقام رسیده به وزارت صنعت و همچنین آنچه که در نمایشگاه مشاهده می شود، قطعه سازان داخلی به سطح کیفی خوبی رسیده اند و توان همکاری مشترک به ویژه در بحث قراردادهای خودرویی را دارند.

صالحی نيا در ادامه افزود : دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو با توجه به اهدافی که وزارت صنعت به نمایندگی از دولت ترسیم کرده است، قدم های خوبی برداشته اند و در این خصوص با توجه به گزارش عملکردها و آمار منتشر شده، مسیر روشنی را در صعت خودرو پیش بینی خواهیم کرد.

محسن صالحی نيا در در پاسخ به پرسش خبرنگار «میهن صنعت» در خصوص تاثیرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر قراردادهای خودرویی عنوان کرد : حرف و حدیث های به وجود آمده در خصوص قراردادهای خودرویی هیجانی بوده و نباید به آن توجه ای کرد.

وی در خصوص موضع وزارت صنعت در رابطه با این اتفاقات بیان داشت : قراردادها به صورت کامل نهایی شده و وزارت صنعت طبق قراردادهای نهایی شده در حال ادامه پیشبرد اهداف صنعت کشور است، چنانکه هیچ واکنشی به شایعات و هیجانات مربوط به قراردادهای خودرویی نشان نداده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد : قراردادهای خودرویی به صورت یک قرارداد "برد برد" تنظیم و به امضاء رسیده است.با توجه به تجربه ی گذشته در این قراردادها شرایط "اسنپ بک" نیز در نظر گرفته شده که در صورت برگشت تحریم ها، اتفاق خاصی برای قراردادهای جدید خودرویی رخ نخواهد داد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=96863
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه