میهن صنعت :

بورس همچنان در کانال 59 هزار واحد درجا زد

میهن صنعت : در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص از مرز ۶۰ هزار واحد، عقب‌نشینی کرد و در کانال ۵۹ هزار واحد درجا زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، از ابتدای معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهایی که طی هفته‌های گذشته مورد تقاضای بازار بوده‌اند، عرضه شده و از فشار تقاضای آنان کاسته شد.

بر اساس این گزارش، با کاهش 144 واحدی شاخص بورس اوراق بهادار، ارزش بازار نیز با کاهش مواجه شد و به مرز 285 هزار میلیارد تومان رسید.

تمام شاخص‌های منتخب بازار سهام از جمله شاخص کل، شاخص صنعت، شاخص 50 شرکت فعال‌تر، شاخص آزاد شناور، شاخص 30 شرکت بزرگ، شاخص بازار اول و دوم منفی شدند.

در این میان مخابرات ایران، بانک ملت و بانک صادرات ایران هرکدام با 99، 69 و 35 واحد تاثیر منفی در شاخص کل داشتند.

بر این اساس در ساعت پایانی معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی شبریز (پالایش نفت تبریز) بازگشایی و با افزایش تقریباً 4 درصدی مورد معامله قرار گرفت؛ این سهم در آخرین قیمت 2599 تومان و 9 ریال ارزش‌گذاری شد.

مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، در معاملات امروز بازار سهام مورد عرضه قرار گرفت و کاهش قیمت داشت اما در ساعات پایانی برای آن صف خرید تشکیل شد و افزایش قیمت پیدا کرد؛ هر سهم مپنا با افزایش 3 درصدی مورد معامله قرار گرفت.

بنابراین گزارش، بانک پارسیان و بانک تجارت بر خلاف دیگر گروه‌های بانکی با افزایش قیمت، تاثیر مثبت بر شاخص داشتند.

به گزارش اکو نیوز همچنین، برخی نمادها از جمله مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، سیمان فارس و خوزستان، سایپا و ایران‌خودرو برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند اما سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، بانک نوین از جمله شرکت‌هایی بودند که دارای برترین عرضه در بازار به شمار می‌روند.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، امکان بازگشایی دیگر نمادهای پالایشی با وجود ارائه اطلاعات پیش‌بینی عملکرد حسابرسی شده، براساس آخرین مفروضات و تعدیل‌های صورت گرفته وجود دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22994
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه