میهن صنعت:

بومی سازی صنعت خودرو ضروری است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن درمجلس شورای اسلامی گفت: بومی سازی صنعت خودرو نقش موثری در توسعه چرخه تولید کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عزیز اکبریان روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن همگن قطعات خودرو استان البرز افزود: دولت و خودرو سازان باید نسبت به رفع چالش های قطعه سازان خودرو اهتمام لازم را به عمل آورند.
وی تاکید کرد: رشد و توسعه اقتصادی نیازمند حمایت، وحدت و توجه تام و تمام به صاحبان سرمایه و اهتمام لازم به سرمایه گذاران داخلی است.
اکبریان گفت: نقش قطعه سازان داخلی در صنعت خودرو بسیار قابل توجه و ارزنده است و دولت و خودرو سازان باید از این صنعت کشور حمایت و نسبت به رفع نیازهای آنان اهتمام لازم را بعمل آورند.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای هیات مدیره و قطعه سازان خودرو دراستان البرز، جایگاه آنان را در صنعت قطعه سازی خودرو حائز اهمیت دانست و خواستار حمایت دستگاهای اجرایی استان البرز نسبت به رفع مشکلات و چالش های آنان شد.
دراین دیدارعلی فراهانی رئیس انجمن قطعه سازان استان البرز گفت: مشکلات مالی و نقدینگی و دیر کرد مطالبات مالی قطعه سازان از خودروسازان از جمله چالش های بزرگ قطعه سازان خودرو است که امید است با حمایت ویژه مسئولان شاهد رفع این مشکلات باشیم.
فراهانی ، جایگاه قطعه سازان خودرو البرز در کشور را حائز اهمیت خواند و افزود : اکنون 106 عضو رسمی در انجمن البرز فعال هستند.
در این نشست ضمن بیان چالش های این بخش تولیدی یادآور شد، معضل نقدینگی و دیر کرد پرداخت ها از سوی خودروسازان، توجه ویژه به رفع مشکلات قطعه سازان ، بدهی معوق خودروسازان به قطعه سازان و عدم حمایت نظام بانکی ، صنعت قطعه سازی که کشور و البرز را با چالش بزرگ مواجه کرده مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت ./ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=108992
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه