سردار مومنی خبر داد

بکارگیری 500 هزار نیرو و 30 بالگرد در طرح نوروزی

میهن صنعت : جانشین فرمانده ناجا در سخنانی صریح از کیفیت خودروهای داخلی و نبود رقابت در صنعت خودروسازی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در دومین روز از یازدهمین همایش روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با اشاره به کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در دهه گذشته از 28 هزار نفر به 16 هزار تن، گفت: بالاترین آهنگ کاهش تلفات حوادث رانندگی در دنیا را داریم و من به همین خاطر دست تک تک همکارانم را می‌بوسم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که ناجا هم در حوزه تجهیزات و امکانات و هم در حوزه معیشت تغییراتی را در سال 95 داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امسال کاهشی 3 درصدی در تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی داشتیم و به عبارتی 450 نفر کمتر کشته شدند، افزود: البته این 450 نفر یک عدد مطلق است و اگر آن را با نسبت افزایش سفرها و خودروها مقایسه کنیم، رقم آن بیشتر می‌شود.

مومنی با تاکید بر اینکه در سال آینده نیز باید با همت و مشارکت خودمان و همکاری مردم برای کاهش تلفات رانندگی اقدام کنیم، تصریح کرد: در دیگر حوزه‌ها از جمله حوزه خودرو تحول چندانی رخ نداده و بعید است که در سال آینده نیز اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: در مصاحبه‌های متعدد بارها گفته شده که کشور ما از نظر دانش فنی قوی بوده و ما مشکلی در صنعت خودروسازی به لحاظ دانش نداریم، اما مشکلات ما ساختاری است. رقابت و نظارت باید در کنار حمایت صورت گیرد اما متاسفانه در کشور ما رقابت وجود ندارد و حتی قوانین و مقررات نیز توسط خود خودروسازان تغییر پیدا می‌کند و در چنین شرایطی هیچ چیزی مشخص نخواهد بود.

به اعتقاد مومنی، وام خودرو مشکل را حل نمی‌کند. زمانی که بازار داخلی اشباح شده و وارد بازار جهانی و منطقه‌ای نشویم، مشکلات حل نشده و امیدی نیز به بهبود کیفیت نخواهد بود. باید نسبت به ارتقای کیفیت و ایمنی خودروها اقدام کرده و بازارهای جهانی را مدیریت می‌کردیم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: دلیل عدم افزایش کیفیت خودروها ساختاری بوده چراکه در کشور ما رقابت وجود نداشته و دستگاه‌های نظارت کننده و حمایت‌کننده نیز یکی است.

مومنی اضافه کرد: در این شرایط باید با تکیه بر همکاری مردم و توان داخلی و همچنین ظرفیت رسانه‌ها برای کاهش تلفات حوادث رانندگی استفاده کنیم.

 

جانشین فرمانده ناجا همچنین به موضوع ابطال مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی اشاره کرد و افزود: در حوزه قوانین و مقررات به نظر نمی‌رسد که اتفاق خاصی رخ بدهد البته من از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که همانطور که بعد از حدود چهار دهه در سال 89 قانون جدید رسیدگی به جرایم رانندگی را تصویب کرد، شرایطی را فراهم کند تا دیگر در قانون، آیین‌نامه و بخشنامه نباشد و هرچه که هست، به صورت کامل در قانون آمده باشد.

مومنی با تاکید بر اینکه جریمه کردن برای پلیس آسان نیست، گفت: یکی از سخت‌ترین اقدامات برای ما جریمه کردن است اما تنها این اقدام زمانی برای پلیس ممکن می‌شود که می‌دانیم که با جریمه کردن ممکن است جان یک نفر نجات پیدا کند و یک کشته از تعداد جانباختگان حوادث رانندگی کمتر شود.

وی ادامه داد: هدف از جریمه، درآمدزایی برای خزانه نیست، ما خوشحال می‌شویم که کسی تخلف نکند و ما هم جریمه‌اش نکنیم. این جرایم برای بازدارندگی و جلوگیری از تکرار جرم است.

 

 

بکارگیری 500 هزار نیرو در طرح نوروزی امسال

جانشین فرمانده ناجا در ادامه سخنانش به اهداف و برنامه‌های ناجا برای نوروز 95 و سال آینده اشاره کرد و گفت: در طرح نوروزی 500 هزار نفر بسیج می‌شوند تا مردم نوروزی ایمن و با امنیت کامل را در جاده‌ها داشته باشند.

مومنی به ماموران پلیس راهور دستوری سازمانی با 3 محور را صادر کرد و گفت: نخست ماموران پلیس راهور باید حضوری گسترده و پیشگیرانه در تمام جاده‌ها داشته باشند، دوم اینکه کنترل دقیق نسبت به ترددها داشته و با تخلفات به ویژه تخلفات حادثه‌ساز قاطعانه برخورد کنند و سوم این است که برخوردی مناسب با مردم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز کاملا جدی است، ادامه داد: معتقدیم که اعمال قانون و برخورد مناسب با شهروندان و رانندگان هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند و اتفاقا توام بودن این دو کارایی بیشتری داشته و باعث پیشگیری از جرایم می‌شود.

 

 

بکارگیری 30 بالگرد در طرح نوروزی

به گزارش ایسنا جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه 30 فروند بالگرد نیز در اختیار ماموران برای اجرای طرح نوروزی خواهد بود، گفت: در سفرهای نوروزی آمارهای واژگونی درصد قابل توجهی به خود اختصاص داده این یعنی تصادف دو خودرو با یکدیگر رخ نداده بلکه راننده خودرو به علت خستگی و خواب‌آلودگی یا موارد دیگر کنترل خود را از دست داده است که در این خصوص نیز باید رانندگان هوشیار باشند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=81525
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه