میهن صنعت :

بیشترین تصادفات استان زنجان در اتوبان «زنجان – قزوین»

میهن صنعت : معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان زنجان گفت: سال پیش بیشترین تصادفات استان در اتوبان «زنجان - قزوین» اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، «جواد خرم» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: هم‌اکنون 8 پایگاه ثابت جاده‎ای در استان وجود دارد که همه‌ی این پایگاه‎های ثابت، گشت‎های سیار دارند و حوزه‎های خود را تحت پوشش قرار می‎دهند.

وی افزود: امسال نیز 2 پایگاه موقت در 22 کیلومتری اتوبان «زنجان – قزوین» هم‌چنین سرخه دیزج طارم با پیگیری‎های لازم در حال تبدیل به پایگاه‎های ثابت هستند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به پیشرفت فیزیکی پایگاه امداد جاده‎ای شمال غرب کشور، تصریح کرد: این پایگاه که با برنامه‌ریزی‎های لازم مجهزترین پایگاه شمال غرب کشور است 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خرم با بیان این‌که اکیپ‎های سیار هلال‌احمر در روزهای خاص و پرتردد گشت‎های جاده‎ای خود را بیشتر می‎کنند، گفت: از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی تا روزی 3 بار گشت را در جاده‎های استان داشتیم که متاسفانه طی این چند روز اخیر به‌طور میانگین روزانه تا 2 مورد تصادف به ثبت رسید.

وی با اشاره به سامانه‌ی 147 که ندای امداد است، خاطرنشان کرد: تماس‎ها و مکالماتی که در این سامانه دریافت می‌شوند ثبت شده و حداکثر تا 9 دقیقه هماهنگی و حضور اکیپ‎های امداد در محل حادثه انجام می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: عمده فعالیت‎های هلال‌احمر رهاسازی و نجات مصدومان تصادفات و انجام کمک‎های اولیه تا رسیدن اورژانس و ماموران 115 است.

خرم در خصوص آمار تصادفات جاده‎ای استان، گفت: طی 10 سال گذشته بیشترین آمار تصادفات در اتوبان «زنجان – قزوین» و در مسیر غزال خرم‌دره بوده است که علت عمده آن شاید در طولانی و مستقیم بودن این بزرگراه است که سبب خستگی راننده شده و در بیشتر موارد شاهد واژگونی و انحراف به چپ خودروها در این مسیر هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23904
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه