میهن صنعت :

بیشترین و کمترین رضایت مشتریان از نمایندگی های خودروساز تشریح شد

میهن صنعت : وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس دستورالعمل اندازه گیری رضایت مشتری، کمترین رضایت مشتریان مربوط به شاخص رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو و بیشترین میزان رضایت مشتریان مربوط به نحوه برخورد کارکنان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارتخانه یادشده اظهار داشت: مطابق نظرسنجی انجام شده، شرکت آرین موتور پویا با رشد 20.2 درصدی میزان رضایت، در مقایسه با نیمه اول سال 1393، بیشترین نرخ رشد رضایت را با کسب امتیاز 679 از یکهزار امتیاز نشان داد.

امیرحسین قناتی اضافه کرد: شرکت های کرمان موتور و خودروسازان راین هر کدام به ترتیب با 670 و 655 از یکهزار امتیاز در جایگاه دوم و سوم جدول رضایتمندی مشتریان قرار گرفتند.

وی افزود: بیش از90 درصد سهم بازار خودروهای سواری در اختیار دو گروه ایران خودرو (53 درصد)و سایپا (38.6 درصد)بود که به ترتیب با کسب امتیاز 648 و 611 نسبت به دوره مشابه سال قبل 5.7 درصد رشد را نشان می دهد.

قناتی گفت: شرکت اطلس خودرو نیز با افت 15.5 درصدی بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان را در مقایسه با نیمه اول سال93 کسب کرد.

همچنین با توجه به دستورالعمل اندازه گیری رضایت مشتری، میزان رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودرو سواری در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول همان سال درقالب محورهای اطلاع رسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتری، وقت و زمان صرف شده و تحویل خودرو مورد سنجش قرار گرفته و رشد 6.3 درصدی احراز شد.

به گفته این مقام مسئول، نظرسنجی مزبور با مراجعه به 121 هزار و 923 نفر از خریداران خودرو از دو هزار 134 نمایندگی متعلق به 12 شرکت داخلی و نمایندگی شرکت خارجی عرضه کننده خودروی سواری که بیش از 82 مدل خودرو را در 369 شهر کشور عرضه کرده بودند، انجام شد و میانگین رضایت مشتری از خودرو سواری 638 از یکهزار امتیاز محاسبه شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=74894
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه