میهن صنعت :

بیش از یک میلیارد سهم در بورس معامله شد

میهن صنعت : یک میلیارد و 27 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و 934 ریال در 18 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از ایرنا، نمادهای ملی مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، پالایش نفت تبریز و مپنا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت 338 واحدی این متغیر شد.

در نتیجه این متغیر در رقم 37 هزار و 516 واحد ایستاد. شاخص صنعت نیز 362 واحد پایین آمد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 255 و 646 واحد پایین آمد.

همچنین صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شیمیایی فارس، معادن بافق ،شیمیایی سینا و ایران خودرو دیزل بود.

در مقابل نمادهای آهنگری تراکتور سازی، قند شیرین خراسان، قند نیشابور و عمران و توسعه فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول قرار گرفتند.

تمایل سرمایه گذاران برای خرید سهام شرکت های ایران مرینوس، سیمان آرتا اردبیل، حمل و نقل کشتیرانی، بیمه آسیا، معادن بافق، آما و سرمایه گذاری آتیه دماوند باعث شد تا این نمادها با سنگین ترین صف های خرید مواجه شوند.

این در حالی بود که نمادهای سایپا، بانک ملت، سرمایه گذاری ساختمان تهران، پتروشیمی فارابی، فیبر ایران و کربن ایران با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14695
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه