میهن صنعت :

بی توجهی به تولید داخلی عامل جولان خودروهای کره ای و چینی در خیابان ها

نامناسب بودن فضای کسب و کار برای فعالیت های تولیدی کشور باعث عدم سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی وخودروسازی و افزایش دلالی و واسطه گری شده است.


 به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو،دبیر انجمن قطعه سازان کشور فضای کسب و کار را در کشور بسیار نامساعد ارزیابی کرد و گفت: نامناسب بودن فضای کسب و کار برای فعالیت های تولیدی کشور باعث عدم سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی وخودروسازی و افزایش دلالی و واسطه گری شده است.

ساسان قربانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: این فضای نامساعد باعث شده است بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش وارد نشود و افرادی که درگذشته وارد فعالیت های تولیدی شده اندنیز به دلیل عدم قطعیت ها و بی برنامگی نظام اقتصادی و پولی کشور سرمایه های خود را از این بخش خارج کنند و همین اقدامات باعث می شود این واحد ها یکی پس از دیگری متوقف و یا از حجم فعالیت خود بکاهند.

وی افزود: فضای عمومی جامعه برای فعالیت های مولد و تولیدی به گونه ای است که سرمایه گذاران را وادار می کند ازفضای تولیدی خارج شوند و به فعالیت های کاذب روی آورند و بخش خصوصی برای ورود به تولید نیازمند ثبات در برنامه ها است.روزمرگی و تصمیمات غیر کارشناسی در حوزه های پولی و اقتصادی کشور امان تولید کننده را بریده است.

وی ضمن مقایسه صنعت برخی کشورها با صنعت خودروی ایران گفت: با توجه به اینکه شرایط جغرافیایی و فرهنگی کشور ما نسبت به سایر کشور های همسایه مساعد تر است ،لیکن هنوز صنعت خودروسازی کشور به علت برخی مشکلات مالی و بانکی و عدم جذب سرمایه خارجی نتوانسته است به پیشرفتی که سایر کشور ها داشته اند برسد.

وی تصریح کرد: بنابراین هنگامیکه بسترهای لازم فراهم نیست خیابان های کشور جولانگاه برند های کره ای وچینی می شود در حالیکه صنعت خودروسازی جزء صنایع استراتژیک محسوب می شود وبا توجه به توان اشتغال زایی که در این صنعت است می تواند سود آورترین بخش برای اقتصاد کشورباشد.

وی مشکلات موجود را باعث عدم توسعه صنعت قطعه سازی در کشور دانست و گفت: متاسفانه در کشور ما  به دلیل قوانین ضد تولیدی کشورو بهره های بالای بانکی ، بخش خصوصی و قطعه سازی نمی تواندبه فعالیت خود ادامه دهد والی دلیل ندارد واحد ها کار خودرا متوقف کنند. همین امر باعث تعدیل نیروی انسانی در این بخش  و کاهش تولید شده است.

دبیر انجمن قطعه سازان تصمیمات لحظه ای را باعث تشدید مشکلات صنعت قطعه سازی عنوان کرد و گفت:متاسفانه برخی تصمیمات در خصوص ارائه تسهیلات در بدترین موقعیت ودیرترین زمان گرفته می شود ،اعطای تسهیلات در هنگامیکه این صنعت از بین رفته هیچ  گونه فایده ای نخواهد داشت بلکه باید بسیار سریع عمل کرد.

وی با تایید دراولویت بودن زمان پرداخت این کمک  ها به صنعت خودروتصریح کرد: زمانی که این پول دریافت شودهمه مشکلات را حل نخواهد کردزیرا گشایش اعتبار و اقساط معوق خرید مواد اولیه و انتقال پول به کشور  هایی که از آنها مواد خریداری می شودپیچیدگی خاص خودرا دارد.

وی در پایان گفت:  هرچند ارائه فوری تسهیلات به صنعت خودرو در این مقطع بسیار مهم تلقی می شوداما بطور همزمان باید با انجام کار کارشناسی پی جوی راههای دیگری برای حل مشکلات بود .ما می توانیم از الگوهای بین المللی حتی  در کشور های پیشرفته صنعتی برای حمایت از تولید استفاده کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2641
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه