میهن صنعت :

بی توجهی به مشکلات خودروسازان حیات این صنعت را مورد تهدید قرار می دهد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،ضمن اشاره به مشکلات کنونی صنعت خودرو کشور گفت : عدم پرداختن به مشکلات خودروسازان ، حیات صنعت خودروسازی کشور را مورد تهدید قرار خواهد داد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،ضمن  اشاره به مشکلات کنونی صنعت خودرو کشور گفت : عدم پرداختن به مشکلات خودروسازان ، حیات صنعت خودروسازی کشور را مورد تهدید قرار خواهد داد.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبر نگار خبر خودرو به مصوبه کارگروه حمایت از تولید مبنی برارائه هزار میلیارد تومان به دو خودروساز بزرگ کشور اشاره و خاطر نشان کرد : براساس اطلاعات موجود تاکنون این رقم تسهیلات در اختیار سایپا و ایران خودرو قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد : البته خودروسازان داخلی با وجود محدودیت ها  و مشکلات موجود خوشبختانه توانستند با حفظ اشتغال  و تولید در این بخش ، در راستای موفقیت صنعت خودرو گامهای موثری را بردارند.

وی همچنین موفقیت و رشد و توسعه صنعت خودرو را در گرو  بکارگیری نیروی انسانی متخصص دانست و اظهار داشت : تبلور نیروی انسانی اساسا در مدیریت یک واحد تولیدی است که می تواند منابع انسانی و مادی را درجهت رسیدن به اهداف مطلوبی یک واحد تولیدی و سازمانی هدایت کند.

وی در ادامه نقطه مغفوله در صنعت خودروسازی را ارتباط صنعت و دانشگاه ذکر کرد و افزود : امروزه چنانچه خودروسازان کشور بخواهند کیفیت ،کاهش هزینه و همچنین حضور رقابتی خود را در عرصه بین المللی حفظ نموده و برندهای جدیدی را نیز تولید نمایند قطعا لازمه آن افزایش قدرت رقابتی در صنعت خودرو است.

وی همچنین افزایش قدرت رقابتی را در رشد کیفی در صنعت خودرو عنوان کرد و گفت : رشد کیفی در صنعت خودرو نیز در تعامل موثر صنعت و دانشگاه حاصل می شود .

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به حذف مرزهای رسانه ای ، به تاثیر حذف مرزهای اقتصادی بر حوزه  تولید و صنعت خودرو اشاره و اظهار داشت : با برداشت مرزهای اقتصادی و  کاهش تعرفه ها ، قطعا قدرت رقابتی صنعت خودرو  با برخی از کشورهای توسعه یافته بسیار کمرنگ خواهد بود.

عباسپور تصریح کرد : قطعا ارتقاء کیفیت موجب افزایش قدرت رقابتی در صنعت خودرو خواهد شد و این اقدام در تعامل با دانشگاهها ممکن خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3040
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه