«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ب‌ام‌و X5 ضد گلوله؛ محافظ شخصی شما

شاید کمی عجیب به نظر برسد که بخواهید با یک خودرو فوق لوکس به منطقه‌ای خطرناک بروید، اما اگر قصد چنین کاری را داشته باشید X5 Protection VR6 قطعا مناسب خواهد بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاید کمی عجیب به نظر برسد که بخواهید با یک خودرو فوق لوکس به منطقه‌ای خطرناک بروید، اما اگر قصد چنین کاری را داشته باشید X5 Protection VR6 قطعا مناسب خواهد بود. با نگاه اول این خودرو هیچ تفاوتی با نمونه عادی ندارد اما این خودرو می‌تواند در برابر گلوله‌هایی با سایزی 7.62×39 میلیمتر، که در اصل متعلق به اسلحه کلاشینکف است مقاومت کند. این خودرو در برابر انفجار نیز مقاومت دارد به صورتی که ب‌ام‌و اعلام کرده اگر 15 کیلوگرم TNT در فاصله 4 متری از این خودرو منفجر شود هیچ آسیبی به خودرو وارد نمی‌شود.

برای اینکه X5 به این سطح از مقاومت برسد ب‌ام‌و، از پنل‌های استیل با مقاومت بالا در ساخت درب‌ها، فریم‌های جانبی، سقف و فایروال استفاده کرده است. این اتمام کار نیست و برای محافظت از زیر خودرو و محفظه بار از الومینیوم استفاده شده. شیشه‌های جلو، جانبی و عقب ضخامتی برابر با 30 میلیمتر دارد تا بتواند از سرنشینان محافظت کند. این شیشه‌ها می‌توانند شلیک‌های یک اسلحه سبک از فاصله نزدیک را نیز تحمل کنند. خریداران می‌توانند به درخواست خود، مقاومت بدنه خودرو خود را بیشتر کنند.

برای مثال لایه‌های زیر خودرو می‌تواند بیشتر شود تا در مقابل نارنجک‌های دستی نیز مقاومت کند. در خصوص سقف نیز این امکان وجود خواهد داشت که مقاومت بیشتری داشته باشد تا در مقابل حملات هواپیماهای بدون سرنشین با ماده منفجره C4 به مقدار 200 گرم دوام بیاورد. اما در اکثر موارد شما به یکباره مورد حملات قرار نمی‌گیرید و اگر قرار بگیرید یکجا ساکن نخواهید ماند و نیارز دارید تا به سرعت از آن محل دور شوید. X5 ازیک پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری مجهز به دو توربوچارجر استفاده می‌کند که قابلیت تولید 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را داراست. این خودرو در مدت زمان 5.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بیشینه سرعت آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت هنوان شده است.

تایر‌های این خودرو که زیر رینگ‌های 20 اینچی 6 پره ب‌ام‌و قرار گرفته از روکش مقاومی برخوردار است که می‌تواند در حالت کاملا پنچر نیز مسافت طولانی را طی کند. محفظه سوخت این خودرو دارای یک روکش مقاوم در برابر آتش سوزی است و اگر سوراخ شود می‌تواند خود را ترمیم کند. این خودرو می‌تواند 4 نفر را درون خود جای بدهد. برای اینکه این سرنشینان با دنیای بیرون بدون پایین کشیدن شیشه‌ها ارتباط برقرار کنند، وسائل ارتباطی خاصی تعبیه شده است.

این خودرو داری یک آلارم ویژه است که با فشردن یک دکمه می‌تواند درب‌ها را قفل کند، شیشه‌ها را بالا بکشد، چراغ‌ها را به صورت فلاشر روشن و خاموش کند و صدای بلندی را از خود دربیاورد. ب‌ام‌و قیمت این خودرو را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184100
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه