ب.ام.و مشخصات Z4 2014 را منتشر کرد!

میهن صنعت : یکی از رسوم خودروسازان با فرارسیدن سال جدید، معرفی گونه‌هایی است که از لحاظ تجهیزات و طراحی اندکی نسبت به نمونه‌های قبلی دچار تفاوت شده‌اند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، این تغییرات را نمی‌توان در مجموعه فیس‌لیفت‌ها جای داد با این حال انجام آن‌ها در تصور مشتری از مواجه شدن با یک خودروی جدیدتر نقش مهم دارد. ب‌ام‌و نیز بنا به همین سنت پیش از فرارسیدن سال 2014 ( مدل‌های 2013 از مدت‌ها پیش به بازار عرضه شده‌اند) اقدام به معرفی قرائت جدیدی از Z4 کرده که قرار است در بهار وارد بازار فروش شود.

برای طراحی خودرو، یک پکیج جدید با نام Hyoer Orange در نظر گرفته شده که با سفارش آن علاوه بر این که امکان سفارش رنگ‌های جدیدی برای بدنه (از جمله خاکستری معدنی متالیک، نقره‌ای یخچالی متالیک و نارنجی والسنیا) فراهم شده؛ در داخل نیز با استفاده از ترکیب متضاد رنگ‌های نارنجی و مشکی، فضای جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتری خلق شده که به‌کارگیری موادی چون چرم آلکانترا و نوارهای فلزی؛ این غنای رنگی افزایش نیز می‌یابد.

در گونه‌هایی که از این پکیج استفاده نمی‌کنند نیز تغییراتی ایجاد شده است. از جمله اضافه کردن پوشش‌ شیشه‌های تیره به اطراف دریچه‌های کولر میانی و همین‌طور اطراف مانیتور سیستم i-Drive که به صورت یک آپشن قابل سفارش است.

در بدنه نیز تغییرات کوچکی به وقوع پیوسته که با این حال سعی در بخشیدن چهره جدیدتری به این رودستر جذاب داشته است. تغییر نحوه آرایش LED ها و طراحی رینگ جدیدی که در ابعاد 17 و 18 اینچی قابل سفارش است از آن جمله است. ضمن این که نباید فراموش کرد راهنماهای بغل نیز طراحی جدیدتری پیدا کرده‌اند.

در بازارهای اروپایی گونه S Drive 18i با موتور چهار سیلندر دو لیتری مجهز به توربوشارژر توانایی تولید 154 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتون‌متر گشتاور را داراست. این میزان قدرت و گشتاور می‌تواند از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال یابد که در حالت اول شتاب صفر تا صد کیلومتر 7.9 ثانیه و در حالت دوم شتاب 8.1 ثانیه را برای آن به ارمغان می‌آورد. حداکثر سرعت Z4 با این پیشرانه به 221 کیلومتر بر ساعت محدود شده با این حال مصرف تنها 6.8 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی و در هر صد کیلومتر می‌تواند بخشی از این خلا را جبران کند.

در آمریکا نیز پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر 240 اسب‌بخاری همچنان به عنوان پیشرانه پایه قابل سفارش است؛ ضمن این که پیشرانه شش سیلندر سه لیتری 300 اسب‌بخاری نیز برای آن قابل دسترسی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7773
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه