میهن صنعت:

تاتای هندوستان، میهمان ژنو

میهن صنعت: پیش از این شورولت از خودروی الکتریکی جدید بولت در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده بود. اما بسیاری می‌دانستند که نام بولت، پیش از این در هندوستان برای یکی از محصولات تاتا به کار رفته است....

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به نقل از پدال حالا تاتا همین خودرو را به همراه دو خودروی کانسپت دیگر نمایشگاه ژنو آورده است.

Tata Bolt Sport

Tata Bolt Sport


در حالی که احتمالاً از تاتا و تصویری که از خودروی بسیار ارزان‌قیمت
نانو در ذهن داریم، انتظار و توقعی برای خودروهای جالب و هیجان‌انگیز نداریم، بولت اسپرت تا حدودی این تصورات را درهم می‌شکند. طراحی این خودروی اسپرت شهری، حرف تازه ای ندارد. در عین حال لبهٔ زیر سپر و ورودی هوای بزرگ جلو و هواکش‌های پشت گلگیرهای جلو، ستون C خاکستری‌رنگ، اسپویلر سقفی، خروجی‌های هوای دو سمت سپر عقب و دیفیوزر عقب با دو خروجی اگزوز، چهره نسبتاً اسپرت و جذابی از این خودرو خلق کرده‌اند.

Tata Bolt Sport

Tata Bolt Sport


پیشرانه این خودروی کوچک، یک موتور 1.2 لیتری است که با کمک توربو شارژر قادر است 120 اسب بخار نیرو تولید نماید. این پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته دستی جفت شده و نیرو را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند.

Tata Hexa Concept

Tata Hexa Concept

Tata Hexa Concept

Tata Hexa Concept


اولین خودروی مفهومی تاتا در نمایشگاه ژنو هم خودروی کراس اوور هگزا می‌باشد. خودرویی که بر اساس SUV آریا ساخته شده و از یک موتور 2.2 لیتری دیزلی با قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر سود می‌برد. انتقال نیرو به هر چهار چرخ بزرگ 19 اینچی آن صورت می‌گیرد. شش صندلی برای شش نفر سرنشین در این خودرو تعبیه شده‌اند و دارای شش ایربگ نیز می‌باشد. طراحی این خودرو نسبتاً عملی و قابل اجرا است و شاید به‌زودی در سبد محصولات تاتا قرار گیرد.

کانسپت بعدی برخلاف هگزا، یک کانسپت آینده‌نگرانه است که ما را به یاد میتسوبیشی iMiEV می‌اندازد. این خودرو الکتریکی بوده و باتری‌های آن در تونل وسط کابین جاسازی شده‌اند. درب‌های شیشه ای، نداشتن ستون B و صندلی‌های انفرادی اسپرت، تجهیزات سرگرمی برای سرنشینان، غربیلک فرمان خلاقانه و طراحی کابین مدرن، از ویژگی‌های این خودروی مفهومی می‌باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=70680
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه