به بهانه روز جهانی زمین پاک

تاثیر دوچرخه سواری بر سلامت بدن و محیط زیست+لیست40 دوچرخه زیر یک میلیون

ورزش دوچرخه‌سواری می‌باشد که علاوه بر فواید بهداشتی و روانی، مزایای زیست محیطی نیز دارد. اگر در مورد تاثیر مثبت دوچرخه‌سواری بر سلامت بدن و محیط‌زیست مطمئن نیستید! با ما هراه باشید تا چند مورد از این فواید را باهم مرور کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،امروزه راه‌های متعددی برای رسیدن به سلامت جسمی و روانی وجود دارد. یکی از فعالیت‌های که در حال حاضر با اقبال بیشتری روبه شده است ورزش دوچرخه‌سواری می‌باشد که علاوه بر فواید بهداشتی و روانی، مزایای زیست محیطی نیز دارد.

اگر در مورد تاثیر مثبت دوچرخه‌سواری بر سلامت بدن و محیط‌زیست مطمئن نیستید! با ما هراه باشید تا چند مورد از این فواید را باهم مرور کنیم.

۱.سهولت و سادگی

شما با یک تمرین مناسب در طول روز به سادگی می توانید برای انجام بسیاری از کارهای روزانه از جمله رفتن به محل کار و یا برای خرید از فروشگاه از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه مناسب استفاده کنید.

۲. فعالیتی عالی جهت سوزاندن کالری

انجام روزانه سی دقیقه فعالیت دوچرخه‌سواری به صورت مستمر، منجر به سوزاندن ۲۹۸ کالری توسط بدن شما می‌شود.

۳. تناسب اندام

دوچرخه سواری مستمر با حذف چربی‌های زائد موجود در نواحی مختلف شکم و پهلوها باعث ایجاد تناسب اندام و ظاهری زیبا در افراد می‌شود.

۴. کاهش تاثیر استرس در بدن نسبت به سایر ورزش‌ها

دوچرخه‌سواری می‌تواند از تاثیر استرس بر بدن شما بکاهد، همچنین باعث کاهش صدمات ناشی از استرس بر زانوها، تا زمانی که به طور منظم به این ورزش ادامه می‌دهید می‌شود. این در حالی است که بسیاری از ورزش‌های خود ممکن است منجر به ایجاد استرس در افراد شوند. دوچرخه سواری منظم موجب کاهش فشار خون شده و برای سلامتی قلب و عروق مفید می‌باشد.

۵. بهبود بسیاری از عملکردهای بدن

ثابت شده است که دوچرخه‌سواری موجب افزایش انرژی، ارائه یک خواب عمیق‌تر، بهبود حرکات روده، بهبود عملکرد مغز، حتی افزایش سلولهای سیستم ایمنی بدن شده و باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها در افراد ورزشکار می‌شود.

۶. دوستار محیط زیست

بدیهی است که استفاده از دوچرخه برای انجام بسیاری از کارهای روزانه، باعث کاهش میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند می‌شود. درنتیجه میزان تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز کاهش خواهد یافت، که این امر یکی از مزیت‌های زیست محیطی استفاده از دوچرخه می‌باشد.

۷. کاهش وزن

برای رسیدن به وزن ایده‌آل دوچرخه سواری آسانتر از راه حل‌های مانند دویدن و یا تمرینات سنگین می‌باشد. همچنین برای کسانی که انجام تمرینات سنگین باعث به خطر افتادن سلامت جسمی آنان می‌شود، دوچرخه سواری ساده‌ترین و سریعترین راه‌حل برای کاهش وزن می‌باشد.

مزایای بی‌شمار دیگری می‌توان برای ورزش دوچرخه‌سواری برشمرد، اما به یاد داشته باشید که به هنگام دوچرخه‌سواری موارد ایمنی از جمله کلاه ایمنی، لباس و استفاده از عینک مناسب جز ملزومات اولیه می‌باشد. همچنین در هنگام دوچرخه‌سواری در شب حتما از علام هشدار اعم از چراغ و لباس شبرنگ استفاد نمائید .

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151280
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه