معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تامین مالی 28 هزار و 529 واحد تولیدی کوچک و متوسط

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 28 هزار و 529 واحد تولیدی کوچک و متوسط در سال 96 تأمین مالی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا رحمانی معاون طرح و برنامه‌ریزی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت صنعت در راستای حمایت از تولید ملی، برنامه ریزی قابل توجهی انجام داده است.

رحمانی ادامه داد: پروژهای مشخص شده در سال 97 قابلیت ارزیابی، پیگیری و پایش دارند.

وی تصریح کرد: از نمونه‌های این پروژه موضوع نوسازی ناوگان تجاری کشور  است که برنامه مفصلی برای  آن تدارک دیده شده است.

معاون شریعتمداری بیان داشت: تعدادی از پروژه‌های برنامه‌ریزی شده وزارت صنعت در سال 96 ، در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از   پروژهای سال 96 تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط است که در سال جاری ادامه خواهد داشت. 28 هزار و 529 واحد تولیدی کوچک و متوسط در سال گذشته تأمین مالی شده‌اند که عددی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان هدف گذاری شده بود، اما میزان منابعی که پرداخت شد بیش از این عدد بوده است.

رحمانی در خصوص ارائه جواز فعالیت واحد تولید تصریح کرد: متقاضی دریافت جواز فعالیت واحد تولید در سال گذشته 21.8 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته است که این موضوع نشان از تمایل مردم برای فعالیت در تولید دارد.

معاون وزیر صنعت افزود: 998 فقره پروانه اکتشاف معادن در سال 96 صادر شد که نشان از رشد 25.5 درصدی دارد.

رحمانی به تقویت صنعت پوشاک به عنوان یکی از پروژهای ویژه این وزارتخانه اشاره داشت و گفت: صنعت پوشاک جزء صنایع با سابقه در کشور بوده و از جمله بخش‌هایی است که توان بالایی برای ایجاد اشتغال دارد.

معاون وزیر صنعت در پایان گفت: همان طور که رییس جمهور اعلام کرده واحدهای تولیدی شفاف با افزایش مالیات سالانه مواجه شوند پذیرفته شده نیست و بنابراین پایه مالیاتی در سال جاری افزایش خواهد یافت تا فراریان مالیاتی شناسایی شده و فشار از روی تولیدکنندگان واقعی و شفاف برداشته شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151802
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه