میهن صنعت :

تامین ورق مورد نیاز صنعت خودرو

میهن صنعت : مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: برنامه ریزی برای تامین 100 درصدی نیاز صنعت خودروسازی کشور به ورق از سوی این مجتمع هدف گذاری شده و هم اکنون تنها 40 درصد نیاز خودروسازان داخلی از طریق واردات صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از ایرنا، محمد مسعود سمیعی نژاد تصریح کرد: سیاست این واحد صنعتی اجرای برنامه های توسعه به منظور تامین نیاز داخلی و انجام صادرات برای پرداخت اقساط بانک های خارج است.

آمارهای منتشر شده حاکی است؛ پیش از شکل گیری مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری(بروجن) سالانه 400 هزار تن ورق گالوانیزه مورد نیاز صنعت خودروسازی وارد کشور می شد.
از سوی دیگر سال 1390 بالغ بر 533 هزار تن ورق آبکاری شده(سرد – گالوانیزه) وارد کشور شد و در 10 ماهه نخست سال گذشته 315 هزار تن ورق وارد کردیم.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان این که، برای دستیابی به ظرفیت 12 میلیون تن تا پایان سال آینده(1393) در واحدهای مبارکه، فولاد هرمزگان و سبا برنامه ریزی شده ،گفت: میزان پیشرفت طرح های مربوطه بین 30 تا 90 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: 40 کشور از چهار قاره جهان در حالی وارد کننده ورق این مجتمع هستند که بر اساس برنامه، پنج درصد از تولید به منظور تامین منابع ارزی و پرداخت اقساط به بانک های بین المللی باید صادر شود.

سمیعی نژاد از بومی سازی 80 درصد قطعات مورد نیاز فولاد مبارکه خبر داد که پیامد کاهش 95 درصدی خریدهای ارزی شده است.

به گفته وی، سال 91 بالغ بر 35 هزار قطعه مورد نیاز این مجتمع مهندسی معکوسی شده و 40 هزار قطعه دیگر نیز به این طریق در داخل ساخته خواهد شد.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: سال گذشته، شش میلیون و 500 هزار تن از تولیدات این واحد صنعتی به بازار عرضه شد که 15 درصد بیش از برنامه پیش بینی شده، بود.

قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه(94 – 1390) ظرفیت سازی فولاد کشور به 42 میلیون تن برسد و طبق سند چشم انداز 1404 تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15701
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه