میهن صنعت :

تاکید بر ارتقاء استاندارد خودروها به یورو 4 الزام منطقی نیست

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان گفت : قطعا مجموعه عواملی لازم است تا خودروهای داخلی از یورو2 به یورو 4 ارتقاء یابند.

به گزارش میهن صنعت، عضو انجمن قطعه سازان گفت : قطعا مجموعه عواملی لازم است تا خودروهای داخلی از یورو2 به یورو 4 ارتقاء یابند.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبر نگار خبر خودرو، با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری لازم برای تولید خودروهای یورو4 در داخل گفت : در شرایطی که صنعت خودرو در تامین منابع مالی با بحرانی جدی مواجه است به نظر می رسد این اقدام در شرکتهای خودروساز میسر نباشد.

وی تصریح کرد : تا زمانی که سرمایه گذاری لازم در صنعت خودرو صورت نگیرد قطعا تولید خودروهای با استاندارد یورو4 توسط خودروسازان امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت : اصرار و تاکید برخی دستگاهها و ارگان ها بر ارتقاء خودروها از استاندارد یورو 2 به یورو4 تا پایان امسال، الزام منطقی نیست و قطعا نتیجه مناسبی را نیز به دنبال نخواهد داشت.

وی با تاکید بر تولید خودروهای یورو4 ، نیازمند سرمایه گذاری همزمان در دو بخش صنعت و نفت است ، گفت : بخشی از سرمایه گذاری در این راستا باید در صنعت خودرو صورت گیرد و بخشی نیز در خارج از صنعت خودرو باید انجام شود تا تولید سوخت با کیفیت مناسب و استاندارد است.

وی همچنین عدم تولید سوخت یورو 4 را در شرایط کنونی موجب آسیب به خودروهای و افزایش آلودگی دانست و اظهار داشت : تا زمانی که بنزین یورو4  به صورت انبوه تولید و عرضه نشود قطعا الزام به تولید خودروهای با استاندارد یورو4 ، ضمن آسیب به خودروهای تولیدی ، موجب افزایش آلایندگی در هوا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره افزایش هزینه تولید خودروسازان در صورت اجرای استاندارد یور 4 ، گفت : هر چند در شرایط حاضر تولید خودروسازان با روند افزایش روبرو شده است اما این به جهت بهبود وضعیت نقدینگی در شرکتهای قطعه ساز نیست بلکه کسری قطعات در این بخش تنها با واردات در حال جبران است .

عضو انجمن قطعه سازان همچنین به وضعیت پرداخت مطالبات قطعه سازان اشاره نمود و گفت : تا کنون پرداخت مطالبات قطعه سازان رقم قابل توجهی نبوده و این میزان پرداخت نیز ارتباطی به توافقات صورت گرفته نبوده است .

رزم خواه تصریح کرد : مشکلی که قطعه سازان در شرایط کنونی دارند علاوه بر عدم پرداخت مطالبات ، مابه التفاوت نرخ ارز است که نیازمند تامین منابع از سوی بانکهاست که متاسفانه در این راستا همکاری صورت نمی گیرد.

وی گفت : متاسفانه تولید و صنعت از اولویت کشور خارج شده است به همین جهت انگیزه جدی برای حمایت از تولید و صنعت خودرو وجود ندارد. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9831
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه